دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
11 شهريور 1396 - 08:51

حویجه آماده رویارویی جدید نیروهای عراقی و تروریست‌های داعش

در چارچوب آمادگی نیروهای عراقی برای بازپس گیری منطقه حویجه، نیروی هوایی این کشور میلیون‌ها نسخه اعلامیه را میان شهروندان ساکن این منطقه پخش کرد.
کد خبر : 208428

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، فرماندهی عملیات مشترک عراق گفت: «در این اعلامیه‌ها به شهروندان هشدار داده شد از مراکز تجمع و فعالیت داعش فاصله بگیرند. علاوه بر این، وعده داده شد به زودی این منطقه از دست داعش آزاد خواهد شد.»


در همین حال منابع نظامی در عراق خبر دادند عملیات آزادسازی حویجه، محدوده‌ای فراتر از این منطقه را در بر خواهد گرفت.


حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق استان نینوا را استانی خالی از داعش اعلام کرد و فرماندهی عملیات مشترک نیز خبر داد به اهالی حویجه وعده داده ایم آنان را از دست تندروها آزاد خواهیم کرد.


بنا به اظهارات منابع وابسته به اتاق عملیات مشترک عراق، به زودی رویارویی جدید نیروهای عراقی با داعش در حویجه، آغاز خواهد شد و به نظر می رسد محور عملیاتی علاوه بر حویجه، در جنوب غرب کرکوک، برای متوقف ساختن حملات جسته و گریخته داعش به شهر نفت خیز کرکوک، که از شهرهای مورد اختلاف (میان کردها و بغداد) به شمار می‌آید، نیز بوده باشد.


منابع امنیتی می‌گویند با آغاز عملیات در حویجه، محور عملیات همچنین شامل بخش شمالی منطقه شرقاط در سواحل فرات خواهد شد و چه بسا به مناطق راوه و عانه نیز برسد.


به‌تازگی اخباری منتشر شد که در آن‌ها آمده است، عناصری از داعش طبق توافقی که میان این گروه با حزب‌الله لبنان انجام شد از داخل خاک عراق و سوریه وارد مناطقی در راوه و عانه شده‌اند.


تحلیلگران نظامی می‌گویند دامنه عملیات آزادسازی حویجه تا مناطق صحرایی در استان الانبار نیز توسعه خواهد یافت.


در حال حاضر نیروهای دولتی منتظر صدور فرمان حمله هستند تا تندروها را از مناطق مورد نظر از جمله مناطق مرزی عکاشات و قائم دور کنند. از مناطق عکاشات و قائم به عنوان مناطقی یاد می‌شود که پس از پس گیری تل‌عفر از دست داعش، ممکن است به محل تمرکز عناصر داعش تبدیل شوند.


در همین حال یک مقام نیروهای حشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق روز گذشته (جمعه) اعلام کرد پس از آزاد سازی کامل شهر تل‌عفر آخرین پایگاه تروریست های داعش در استان نینوا در شمال عراق، نیروهای عراق برای آغاز عملیات نظامی علیه مواضع تروریست‌های تکفیری در منطقه حویجه در غرب استان کرکوک آماده می‌شوند.


احمد اسدی، سخنگوی حشد الشعبی گفت عملیات آزادسازی شهر حویجه به احتمال زیاد چند روز پس از پایان تعطیلات عید قربان آغاز خواهد شد.



انتهای پیام/

برچسب ها: ارتش عراق داعش
ارسال نظر
هلدینگ شایسته