دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1396 - 14:27

برگزیت؛ نگرانی مشترک توکیو و لندن

ترزا می نخست‌وزیر انگلیس در ادامه دیدارهای خود با مقام‌های عالی رتبه ژاپن، با آکیهیتو امپراتور این کشور دیدار کرد.
کد خبر : 208381

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب سایت اکسپرس، ترزا می نخست وزیر انگلیس امروز (10 شهریور) در آخرین روز دیدار رسمی خود از ژاپن با آکیهیتو امپراتور ژاپن دیدار کرد. دیدار و گفتگوی نخست وزیر انگلیس با امپراتور ژاپن که در کاخ امپراتوری در توکیو انجام شد، حدود 20 دقیقه به درازا کشید.


دیدارها و گفتگوهای ترزا می با امپراتور و مقام‌های عالی رتبه ژاپن در حالی صورت می‌گیرد که او به شدت نگران تجارت و سرمایه‌گذاری‌های طرف ژاپنی در انگستان در فضای پس از برگزیت است. در ادامه، ترزا می در محل اقامت سفیر بریتانیا با عده‌ای از بازرگانان انگلیسی و ژاپنی ملاقات کرد و پس از آن راهی لندن شد.


نخست وزیر انگلیس در سفر سه روزه خود به ژاپن و ملاقات با شینزو آبه همتای ژاپنی خود و دیگر مقام‌های بلندپایه این کشور، بیشتر بر همکاری‌های امنیتی و تجارتی با توکیو پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا، تمرکز داشت.


طی این سفر، نخست وزیرهای انگلستان و ژاپن، گفتگوها و مذاکراتی طولانی در زمینه‌های مختلف به ویژه اقتصادی و تجاری داشتند. در این گفتگوها، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نگرانی عمیق کشورش را از تاثیر برگزیت بر وضعیت شرکت‌های ژاپنی بیان کرد. او بارها خطاب به نخست وزیر انگلستان، بر فرایند خروج «شفاف و قابل پیش بینی» انگلستان از اتحادیه اروپا تاکید کرد.


ترزا می هنگام خروج از ژاپن بسیار خرسند بود زیرا شینزو آبه در این مذاکرات دوجانبه موافقت کرد که گفتگوهای تجاری آتی اتحادیه اروپا - ژاپن، پایه‌ای برای توافق میان انگلستان و ژاپن پس از برگزیت باشد. دو نخست وزیر همچنین آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی را محکوم و موافقت کردند که همکاری‌های دو جانبه را در زمینه های گوناگون از تجارت گرفته تا امنیت و فرهنگ، گسترش دهند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته