دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
10 شهريور 1396 - 11:47
سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در گفت وگو با آنا

داورزنی قرارداد ملی‌پوش والیبال را با حقوق یک قهرمان جهان مقایسه کند/ نبود خادم کنار تشک تاثیرگذار بود

علی بیات گفت: آقای داورزنی قرارداد یک ملی‌پوش والیبال را با حقوق کشتی‌گیری که قهرمان جهان شد، مقایسه کند.
کد خبر : 208319

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی کشتی آزاد ایران بعد از کسب نتایج ضعیف در رقابت‌های جهانی پاریس مورد انتقاد برخی از پیشکسوتان و مسئولین ورزش کشور قرار گرفت. وزیر ورزش در پیامی به رئیس فدراسیون کشتی خواستار پاسخگویی این فدراسیون بابت نتایج ضعیف تیم ملی در مسابقات جهانی شد.


علی بیات سرپرست تیم ملی کشتی آزاد در گفت وگو با خبرنگار ورزشی آنا، در مورد نتایج کسب شده توسط تیم ملی کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی پاریس گفت: «قبل از اعزام به مسابقات جهانی پیش بینی این نتایج را می‌کردیم به این دلیل که ما 3 قهرمان اصلی خودمان یعنی کمیل قاسمی، رضا یزدانی و حسن رحیمی را دراختیار نداشتیم ضمن اینکه 4 نفر از 8 کشتی‌گیر تیم ملی برای اولین بار در میدان جهانی کشتی‌ می‌گرفتند.»


وی ادامه داد: «به نظر من نبودن رسول خادم به عنوان مربی کنار تشک در نتایج ضعیف کشتی‌گیران دخیل بود. خادم عضو اتحادیه جهانی کشتی است و به همین دلیل نمی‌توانست طبق مقررات کشتی گیران را در کنار تشک هدایت کند. حضور خادم به عنوان یک مربی کاربلد کنار تشک خیلی موثر بود. وقتی در فینال المپیک خادم کنار تشک، حسن یزدانی را هدایت می‌کرد، با اینکه یزدانی 3 امتیاز عقب بود اما هیچ استرسی در صورت او و خادم مشاهده نمی‌شد و در نهایت هم دیدیم که مدال طلا به حسن یزدانی رسید.»


بیات در مورد انتقادهای وزیر ورزش و محمدرضا داورزنی به نتایج کسب شده از سوی تیم ملی کشتی آزاد بیان کرد «شورای فنی در جلسه‌ای که روز چهارشنبه گذاشته بود از این مساله که درخواست وزیر از فدراسیون رسانه‌ای شد ناراحت بودند. تیم ما همه کار کردند و متاسفانه در این مسابقات نتایج خوبی کسب نکردند. ورزش همین است و برد و باخت دارد. این نتیجه یگ تلنگر برای کشتی ما بود. اما آقای داورزنی اعلام می کنند که بیشترین بودجه را در بین فدراسیون‌های ورزشی فدراسیون کشتی می‌گیرد باید بداند که هزینه یکساله فدراسیون 10 برابر بیشتر از پولی است که وزارت به فدراسیون می‌دهد.»


وی افزود: «در المپیک فقط از کشتی و وزنه برداری توقع مدال داریم ولی موقع بودجه که شد باید همه فدراسیون‌ها بودجه برابری با هم داشته باشند. همین آقای داورزنی که رئیس فدراسیون والیبال بودند قرارداد ورزشکاران ملی‌پوش این رشته را با حقوق یک کشتی‌گیر قهرمان جهان مقایسه کند. یک مربی تیم ملی ماهی 2 میلیون تومان حقوق می‌گیرد که 200 هزار تومن مالیات کسر می‌شود. اما قرارداد یک مربی باشگاهی در والیبال چقدر است؟ جایزه‌ای که به قهرمانان کشتی در کشورهای دیگر می‌دهند با ایران فرق زیادی دارد و کشتی‌گیر این اطلاعات را دارد و سرخورده می‌شود. ما کشتی‌گیری داشتیم که می‌خواست به مسابقات اعزام شود پول خرجی خانواده‌اش را نداشت.»


بیات در مورد اولتیماتومی که شورای فنی به محمد طلایی دادند گفت: «شورای فنی هیچ اولتیماتومی به محمد طلایی ندادند و کار سرمربی تیم را بررسی کردند و هیچ تصمیمی در مورد او نگرفتند. قرار است اعضای شورای فنی نتایج تیم ملی را در مسابقات ایندورگیم بررسی کند و بعد از آن تصمیم‌گیری کند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته