دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

سن مدیران دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یابد

وزیر ورزش و جوانان گفت: سن مدیران دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یابد تا برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران کادر‌سازی کنیم و اجازه ورود جوانان به عرصه‌های مختلف کشور داده می‌شود تا تجربیات منتقل شود.
کد خبر : 208212

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از تسنیم، ‌‌‌‌‌مسعود سلطانی‌فر امروز در ارومیه با اشاره به اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: مبانی اقتصاد مقاومتی توسط مقام معظم رهبری تبیین شده ‌که نسخه کارا و مؤثر برای حل کردن مشکلات اقتصادی کشور برای خروج از تنگناهای اقتصادی است.
وی افزود: شاه بیت این موضوع در حقیقت استفاده کردن از ظرفیت‌های اقتصادی کشور برای مقابله با تهدیدات داخلی و خارجی برای ایجاد اشتغال، سرمایه‌گذاری، بهره‌وری، استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی کشور و استفاده از زمینه‌های جدید مانند صنایع و رشته‌های دانش بنیان است.


سلطانی‌فر خاطرنشان کرد: تورم کشور هشت درصد است و رشد اقتصادی در گذشته منفی بود که امروز این رشد مثبت شده ‌و سال‌هایی بود که این رقم به هشت تا 11 رسیده و در برنامه پنج ساله ششم نیز سالیانه هشت درصد رشد اقتصادی داشته باشیم.


وی تصریح کرد: سالانه 900 هزار شغل ایجاد می‌کنیم تا برای جمعیت جوان اشتغالزایی کنیم و برای این مهم باید سالانه 775 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری کنیم و منابع دولت کمتر از پنجاه درصد این رقم است که در قالب بودجه دولت بیان می‌شود و برای تحقق این درآمدها انجام می‌شود.
وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: برای تأمین بقیه باید همگان تلاش کنیم و همگرایی لازم را داشته باشیم تا از بخش خصوصی داخلی و خارجی تأمین شود و زمانی می‌توان سرمایه‌گذار جذب کرد که امنیت سرمایه‌گذاری و توجیه اقتصادی وجود داشته باشد.


وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری گفت: در مقطع حساسی هستیم و تمامی مدیران اجرایی در سطوح مختلف انس، الفت با قرآن کریم و تفکر برای خودسازی به صورت روزمره را نباید از یاد ببرند و پرهیز از تشریفات و صرفه جویی در امور مختلف به ویژه در مسائل مربوط به دولت، ارتباط گسترده و بدون واسطه با مردم در سطوح مختلف و استفاده از نیروهای مؤمن و انقلابی در سطوح مختلف جامعه از جمله مواردی است که باید بیش از پیش به آن‌ها دقت کرد.


سلطانی‌فر یادآور شد: ضرورت حمایت از بخش خصوصی و ایجاد امنیت سرمایه‌گذاری نکات بسیار قابل تأملی است که توسط مقام معظم رهبری گوشزد شده ‌و طبق سخنان ایشان پیش می‌رویم و سن مدیران دستگاه‌های اجرایی کاهش می‌یابد تا برای آینده نظام جمهوری اسلامی ایران کادر‌سازی کنیم و اجازه ورود جوانان به عرصه‌های مختلف کشور داده می‌شود تا تجربیات منتقل شود.


وی با اشاره به تحقق دولت الکترونیک تأکید کرد: زیرساخت‌های دولت الکترونیک پیاده شده ‌و در دستگاه‌های اجرایی نرم‌افزار و سخت‌افزارها نیز ایجاد شده ‌و عمده مشکل در این میان فرهنگ و باور مدیران و کارشناسان نظام اجرایی است که بخشی استفاده از این تکنولوژی استفاده می‌کنند و برخی نیز با روش‌های سنتی پیش می‌روند که سبب دوگانگی سیستم شده ‌و دولت الکترونیک محقق می‌شود تا سرعت کارها افزایش یابد.


وزیر ورزش و جوانان بیان کرد: استان آذربایجان غربی در وضعیت خوبی قرار دارد و وضعیت فعلی امیدوارکننده است به ویژه اینکه تعامل و همفکری بین مسئولان وجود دارد و این موضوع زیرساخت اصلی استان در توسعه و پیشرفت است و در هیچ جامعه متشنج توسعه تحقق پیدا نمی‌کند و ضرورت توسعه در جامه آرامش، ثبات، همراهی و همدلی است که در آذربایجان غربی وجود دارد.


وی اظهار داشت: ظرفیت‌های اقتصادی بسیاری در آذربایجان غربی وجود دارد و در کلام تمامی مسئولان دلسوزی مشاهده می‌شود و در دنیای امروز کشورهای توسعه یافته به بخش ورزش و جوانان اهمیت بسیاری می‌دهند که سبب شده در عرصه‌های ورزشی جهانی در رتبه‌های برتر قرار دارند و این پیشرفت توام با پیشرفت اقتصادی است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته