دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1396 - 14:38
عسکریان ابیانه تاکید کرد؛

وزارت علوم سال آینده بودجه 170 هزار میلیاردی می‌خواهد

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم گفت: بودجه امسال وزارت علوم 85 هزار میلیارد ریال است که با توجه به حجم بالای فعالیت این وزارتخانه باید در سال 97 به بیش از 170 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.
کد خبر : 208179

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر حسین عسکریان‌ابیانه امروز در مراسم افتتاح سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان در استان سمنان، گفت: «بودجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری امسال 85 هزار میلیارد ریال است که برای بیش از 200 مرکز دانشگاهی و آموزش عالی که دارای چهار میلیون دانشجو هستند، اختصاص یافته است.»


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری افزود: «با توجه به حجم بالای فعالیت این وزارتخانه، این نیاز احساس می‌شود که بودجه این وزارتخانه در سال 97 به بیش از 170 هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کند.»


او ادامه داد: «افزایش بودجه این وزارت‌خانه نیاز به هم‌فکری نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اراده دولت دارد که توجه ویژه دولت تدبیر و امید را می‌طلبد. از محل عوارض خروج از کشور، ارزش افزوده و عوارض واردات سیگار باید سهمیه‌ای هم به وزارت علوم، تحقیقات، فناوری اختصاص یابد تا بتواند در این راستا به فرهنگ کشور و آموزش عالی کمک کند.»


عسکریان ابیانه گفت: «122 طرح عمرانی بزرگ و کوچک به میزان 2 میلیون و 500 هزار مترمربع در دانشگاه‌های کشور در حال ساخت و تکمیل است. شهرداری‌ها مکمل دانشگاه‌ها و آموزشگاه‌های علمی در کشور هستند که می‌توانند با کمک به این مجموعه‌های علمی برای افزایش فرهنگ و دانش شهرهای خود نقش به‌سزایی داشته باشند. در سال گذشته بسیاری از شهرداری‌ها، بخش اعظمی از بدهی‌های خود را صرف آموزشگاه‌های علمی کردند.»


معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، تحقیقات و فناوری برای بهره‌برداری از سالن ورزشی شقایق دانشگاه دامغان و بازدید از طرح‌های نیمه‌تمام این دانشگاه به دامغان سفر کرده است. دانشگاه دامغان دارای 58 آزمایشگاه، 1٨ کارگاه، 3 سایت، یک خانه ریاضی و یک لابراتور زبان است و در بحث تحقیقاتی و پژوهشی جایگاه 34 کشور را داراست.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته