دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 شهريور 1396 - 11:45

بیمارستان شهید آیت‌اله قدوسی نهاوند افتتاح شد

بیمارستان شهید آیت‌اله قدوسی نهاوند و 152 پروژه بهداشتی درمانی به‌صورت همزمان توسط وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افتتاح شد.
کد خبر : 208110

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان، دکتر سید حبیب الله موسوی بهار، رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: این بیمارستان در زمینی به مساحت 63 هزار مترمربع و 13 هزار متر مربع زیربنا در چهار طبقه بنا شده و دارای دو بلوک است.


وی افزود: شروع ساخت این پروژه از سال 1388 بوده و مجری طرح وزارت مسکن و شهرسازی است.


موسوی بهار گفت: بیمارستان در ابتدا 161 تختخوابی بوده که به علت افزایش فضای فیزیکی و ساخت اورژانس بستری 23 تختخوابی به 185 تخت ارتقا یافته است این بیمارستان در طبقه همکف دارای 4 تخت اورژانس سرپایی و 23 تخت اورژانس بستری است که تمام تجهیزات آن نصب شده است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان با بیان اینکه بیمارستان شهید قدوسی در طبقه اول دارای 4 اتاق عمل و 5 اتاق زایمان LDR است، گفت: این طبقه دارای بخش اطفال با 18 تخت، بخش NICU با 5 تخت، بخش سی سی یو با 6 تخت و بخش آی‌سی‌یو با 6 تخت است.


وی افزود: در طبقه دوم بخش داخلی زنان با 24 تخت و بخش جراحی زنان با 24 تخت و بخش بعد از زایمان با 10 تخت و 10 تخت کودک سالم در نظر گرفته شده است.


موسوی‌بهار با اشاره به اینکه در طبقه سوم دارای 24 تخت جراحی مردان و 24 تخت داخلی مردان است، اظهار کرد: آزمایشگاه بیمارستان در همکف واقع است، سکوبندی صورت گرفته و تجهیزات نصب شده و با انتقال تجهیزات آزمایشگاه از بیمارستان شهید حیدری ( که تعطیل و به درمانگاه شبانه‌روزی تبدیل خواهد شد) تکمیل می‌شود.


وی افزود: تاکنون 60 میلیارد تومان هزینه شده که 40 میلیارد آن هزینه ساخت ابنیه و تاسیسات بیمارستان شده و 20 میلیارد هزینه تجهیزات بیمارستان با احتساب ام‌آرآی است.


رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطر‌نشان کرد که اعتبار ساخت این بیمارستان از محل اعتبارات ملی بوده و توسط وزارت مسکن و شهرسازی اجرا شده است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته