دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
موسی‌خانی در همایش معاونان آموزشی؛

لزوم انجام پژوهش کاربردی برای حل مصائب جامعه

در دومین روز از همایش معاونان آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی بر انجام پژوهش‌های کاربردی در واحدها و مراکز برای حل مشکلات و مصائب جامعه تاکید شد.
کد خبر : 208089

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، دکتر مرتضی موسی‌خوانی در این همایش گفت: باید به عنوان کانون دینی جهان اسلام به سمتی پیش برویم که در آموزش و پژوهش بدرخشیم. چرا که ما دارای جوانان با استعدادی هستیم. ایران با نسل جوان باهوش و علاقه‌مند به آموزش‌عالی دارای این شایستگی است که بتواند در جهان رقابت‌پذیر حضور فعال داشته باشد.


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: در حال‌حاضر در بین دانشگاه‌ها، رقابت زیادی وجود دارد. آنهایی که توانسته‌اند در این رقابت حضور فعال داشته باشند، سهم بازار مناسبی را کسب کرده‌اند.


موسی‌خوانی به انجام پژوهش در دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: اگر در دانشگاه‌ها پژوهش باشد، آموزش موثر و مفید خواهد بود. امروز دانشگاه‌های نسل چهارم مورد تاکید هستند؛ خوشبختانه مدیریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی یعنی دکتر ولایتی و دکتر رهبر به دانشگاه نسل چهارم تاکید دارند.


سرپرست معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بودجه پژوهشی واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی باید در پژوهش‌های کاربردی که یکی از مصائب جامعه را حل می‌کند، هزینه شود. در این راه اساتید دانشگاه‌ها نقش موثری دارند. اساتید باید از دانشجویان خروجی و تحقیق بخواهند و به دنبال ایجاد محصولات جدید برای افزایش مرزهای دانش باشند. در این صورت مشکلات پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی حل می‌شود.


او در ادامه به موضوع پایان‌نامه‌های کاربردی اشاره کرد و گفت: مسئولان پژوهشی باید تاکید ویژه‌ای بر پایان‌نامه‌های کاربردی داشته باشند و از آنها حمایت کنند.


موسی‌خوانی همچنین بر دوره‌های پسادکتری تاکید کرد و گفت: دوره پسادکتری باید مورد توجه اساتید قرار گیرد و باید بتوانیم از این طریق از دانش اساتید برجسته استفاده کنیم.


او ادامه داد: خوشبختانه در دولت یازدهم و دوازدهم تعامل مناسبی با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری و همچنین وزارتخانه‌های مختلف داشتیم و باید این فرصت را مغتنم شمرد و از آن استفاده کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته