دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 15:47

امنیت زائران ایرانی اربعین کربلا بررسی شد

چهارمین نشست ستاد ساماندهی اعزام زائران اربعین حسینی (ع) با تاکید هر چه بیشتر بر ارایه خدمات مناسب، جلوگیری از هرگونه مشکل برای زائران کربلا و نیز امنیت آنان در سازمان حج و زیارت برگزار شد.
کد خبر : 20808

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا به نقل از سازمان حج و زیارت، در این نشست، همچنین به بررسی مسایل اربعین، آسیب‌شناسی و یافتن راهکارهای اجرایی برای تقویت نقاط قوت و حل کاستی‌های مراسم اربعین سال گذشته برای اجرای بهتر مراسم امسال تأکید شد.


بر اساس این گزارش، حمل و نقل زائران در داخل کشور و نیز خاک عراق، موضوع اسکان زائران در نقاط مرزی کشور و در نجف و کربلا، تغذیه زائران، اطلاع‌رسانی و تبلیغات و بهداشت و درمان از دیگر مسایل مطرح شده در این جلسه بود.


در این نشست با توجه به اینکه سال گذشته در ایام منتهی به اربعین بر اساس اعلام دولت عراق زائران می‌توانستند بدون ویزا به آن کشور عزیمت کنند، یکی از موضوعات مطرح شده در این جلسه چاره‌‌اندیشی در خصوص این مسأله بود تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری شود.


در این جلسه همچنین تاکید شد که در برگزاری مراسم اربعین، به جایگاه حاکمیت کشور عراق نیز توجه جدی شود و مراسم با توجه به درگیری‌های دولت عراق با جریان بعثی تکفیری داعش طوری مدیریت شود که برای ارایه خدمات به زائران اربعین فشاری به دولت عراق وارد نشود، لذا برای تمام اقدامات در عراق، سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد با مقامات آن کشور هماهنگی لازم را انجام دهد.


در ادامه این جلسه با اشاره به اهمیت موضوع ساماندهی کمک‌های مردمی در برگزاری مراسم اربعین، قرار شد شماره حسابی از سوی ستاد بازسازی عتبات ویژه کمک‌های مردمی برای اجرای مراسم اربعین مشخص شود.


سال گذشته بیش از یک و نیم میلیون زائر ایرانی در همایش عظیم اربعین حسینی در کربلای معلی حضور داشتند.


نشست ستاد ساماندهی اعزام زائران اربعین حسینی (ع) که امروز - شنبه - برگزار شد، نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، رئیس سازمان حج و زیارت، معاون وزیر راه و شهرسازی و جمعی از مسئولین و نمایندگان دستگاه‌های همکار حضور داشتند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته