دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

نام مقام های ارشد پلیس ترکیه در لیست درخواست کنندگان پناهندگی از آلمان

یک روزنامه آلمانی با استناد به محافل امنیتی آلمان از نام چندین مقام ارشد پلیس ترکیه در لیست اتباع ترکی که از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند خبر داد.
کد خبر : 208040

به گزارش گروه رسانه های دیگر آنا از تسنیم، در دوازده ماه گذشته بیش از 6700 تبعه ترک از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند که همچنین یکی از کارکنان بلند پایه پلیس ملی و یک افسر بلند پایه مرتبط با اداره فدرال پلیس جنایی آلمان نیز از اتباع ترک درخواست کننده پناهندگی از آلمان بودند.


به گزارش روزنامه دی ولت آلمان، در ادامه آمده است که یک سال بعد از کودتای نظامی نافرجام در ترکیه، آنکارا به موج پاکسازی ها و سرکوبگری های خود علیه به زعم خود دشمنان دولت ادامه می دهد. جمعه گذشته رئیس جمهور ترکیه در حکمی اضطراری 928 پلیس ، سرباز و کارکنان وزارت دادگستری و وزارت کشور را اخراج کرد. این افراد مظنون به ارتباط با جنبش فتح الله گولن بودند که دولت آن ها را مسئول کودتای نظامی نافرجام در این کشور می داند. بیش از 150 هزار کارمند دولت تا به حال در سایه این گونه سیاست های اردوغان شغل خود را در این کشور از دست داده اند.


تا به حال اتباع ترک فراوانی در آلمان درخواست پناهندگی کرده اند. بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان بیش از 6700 مورد از این درخواست های پناهندگی از ماه آگوست بوده است. در بین افرادی که از آلمان درخواست پناهندگی کرده اند حدود 500 پرسنل نظامی و افراد با جایگاه دیپلماتیک و همچنین خانواده های آن ها وجود دارند. این افراد ظاهرا از سرکوبگری ها و مجازات زندان در کشور خود در هراسند.


بر اساس اطلاعات روزنامه "دی ولت" آلمان، در ماه های گذشته همچنین برخی مقامات ارشد پلیس ترکیه نیز در آلمان درخواست پناهندگی کرده اند. بر اساس محافل امنیتی آلمان یک مورد درخواست پناهندگی یکی از مقامات برجسته پلیس ملی ترکیه و یک مورد دیگر هم یکی از کارکنان ارشد امنیتی ترکیه مرتبط با اداره فدرال پلیس جنایی آلمان وجود داشته است. یک سخنگوی وزارت کشور آلمان اعلام کرد که به دلیل مسئله حفاظت از داده ها ما اسم این اشخاص را ذکر نمی کنیم.


سازمان های امنیتی آلمان مدتی است که دوباره برای روابط کاری تنگاتنگ تر با طرف ترک تلاش می کنند؛ اما همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم به سختی انجام می گیرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته