دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1396 - 15:48
سردار رحیمی خبر داد:

برخورد پلیس با واحدهای صنفی متخلف/ ساعت کاری اماکن تغییر نمی‌کند

رئیس پلیس پایتخت گفت: اکثریت واحدهای صنفی، ضوابط و شئونات را رعایت می‌کنند، اما اگر واحدی خارج از چارچوب عمل کند، پلیس با آنها برخورد می‌کند و خود فرد مسئول باید در این زمینه پاسخگو باشد.
کد خبر : 207932

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از پایگاه خبری پلیس، سردار حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ با حضور در مرکز نظارت همگانی (197) به سؤالات شهروندان پاسخ داد؛ در این جلسه رؤسای پلیس‌های تخصصی تهران بزرگ از جمله راهنمایی و رانندگی، آگاهی، مبارزه با مواد مخدر و... حضور داشتند.


سردار حسین رحیمی در حاشیه اولین جلسه ملاقات مردمی که با حضور 300 مراجعه‌کننده برگزار شد، در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مراجعه‌کنندگان، درخواست کمک و مساعدت از پلیس داشتند که عمده درخواست‌های آنها درباره اماکن و واحدهای صنفی، جمع‌آوری معتادان، تسریع به روند پرونده‌ها در آگاهی، مساعدت پیرامون تخلفات راهنمایی و رانندگی بود.


رحیمی ادامه داد: تلاش بر این بود که به همه افراد کمک و مساعدت شود لذا با نگاهی اغماض‌آمیز به بعضی از تخلفات رسیدگی شد؛ سعی ما این است که آن جلوه همکاری و همیاری پلیس نسبت به مردم اعمال و نهایت مساعدت با عزیزان مراجعه‌کننده را داشته باشیم.


وی درباره رانندگانی که تخلف کرده و خودرو آنها متوقف شده بود، گفت: آنها باید بدانند پلیس همواره یار و همراه آنها است، همچنین این افراد نیز باید مقررات را رعایت کرده و با پلیس همکاری کنند، البته در خصوص تخلفاتی که داشتند، پلیس برخورد اغماض‌آمیز داشت و آنها نیز قول دادند که ضوابط و قوانین را رعایت کنند.


این مقام ارشد انتظامی پایتخت اعلام کرد: تمام تلاش پلیس برای یکایک آحاد مردم، رفع مشکلات آنها، توجه و اهتمام به خواسته‌های شان در ابعاد مختلف و ایجاد یک فضای آسایش و آرامش در محلات است.


وی تاکید کرد: اگر تخلفاتی قابل اغماض باشد حتما کوتاه خواهیم آمد.


رحیمی درباره این جلسه ارتباط مردمی، اعلام کرد: روسای پلیس‌های تخصصی نیز به خواسته‌های مردم رسیدگی کردند تا زمینه‌ساز همدلی، اخوت، برادری و تعامل بیشتر پلیس با تمام بخش‌های جامعه شود.


وی درباره برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی، گفت: اقدامات پلیس آموزشی و ایجابی است نه سلبی و در این حوزه با برخورد مناسب، تذکرات لازم در رابطه با رعایت شئونات اسلامی در حین رانندگی به افراد آموزش داده شد؛ امروز نیز برای 300 نفر از مراجعه‌کنندگان در این خصوص صحبت شد.


این مقام ارشد انتظامی پایتخت درباره سخنان دادستانی در مورد تخلفات واحدهای صنفی، اعلام کرد: در تمامی اماکن و واحدهای صنفی در تهران باید فرد متصدی و فرد مسئول آن، شئونات اخلاقی اسلامی را رعایت کند و اگر تخلفی رخ دهد فرد صنفی باید پاسخگو باشد.


سردار رحیمی با تایید صحبت‌های دادستان، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم برخی واحدهای صنفی تخلف کنند؛ البته اکثریت واحدهای صنفی، ضوابط و شئونات را رعایت می‌کنند، اما اگر واحدی خارج از چارچوب عمل کند، پلیس با آنها برخورد می‌کند و خود فرد مسئول باید در این زمینه پاسخگو باشد.


وی گفت: وقتی فرد پروانه کسب می‌گیرد و صلاحیتش توسط اماکن تایید می‌شود، باید در خصوص واحد خود پاسخگو باشد؛ اینکه من مسئولم و خلافی در واحدم صورت گرفته و از جانب من نبوده، قانع ‌کننده نیست؛ این فرد باید مراقب رعایت شئونات اسلامی و ضوابط در واحد صنفی خود باشد.


این مقام ارشد انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: تعداد اندکی از واحدهای صنفی که اغلب به صورت غیرعلنی تخلف می‌کنند، بدانند که باید پاسخگو باشند.


رئیس پلیس پایتخت درباره ساعت تعطیلی پاساژها و اماکن، گفت: ساعت کاری اماکن تغییر نمی‌کند و کمافی‌السابق ادامه خواهد داشت.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته