دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
18 بهمن 1393 - 14:04

دو برابر شدن تولید یک خودروی چینی در ایران

مدیرعامل شرکت مدیران خودرو با بیان اینکه تولید خودرو در این شرکت در سال جاری نسبت به سال گذشته صددرصد افزایش یافته است، گفت: تولید این شرکت در سال جاری به ۴۲ هزار دستگاه رسیده که تا کنون ۴۰ هزار دستگاه آن به فروش رفته است.
کد خبر : 2079

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا بهرام شریعت در مراسم رونمایی از خودروی جدید این شرکت گفت: قیمت مدل دنده‌ای ام.وی.ام 550 معادل 50 میلیون تومان و قیمت مدل اتوماتیک آن 57 میلیون تومان تعیین شده‌است.


به گفته او، پیپ فروش خودرو ام.وی.ام 550 از اسفندماه امسال آغاز می‌شود و که بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تولید 20 هزار دستگاه از این محصول در برنامه سال آینده شرکت است.


وی افزود: در سال جاری این شرکت توانست دو خودروی قبلی‌اش را به روز رسانی کند و همچنین مراسم رونمایی از X۳۳ جدید و ام‌.وی.ام ۳۱۵ جدید نیز انجام شد که هم اکنون این دو خودرو وارد بازار شده‌ است.


شریعت ادامه داد: برای سال آینده تولید ۷۰ هزار دستگاه خودرو را هدف‌گذاری کرده‌ایم که امیدواریم با توجه به توسعه زیر ساخت‌ها در این شرکت این رشد محقق شود.


وی با اشاره به اینکه سال آینده رقابت در بازار خودروی ایران شدید است، تصریح کرد: از برنامه‌های آینده شرکت مدیران خودرو ارائه خودروی ام.وی.ام ۳۱۵ اتوماتیک و یک مدل خودرو در کلاس ۱۱۰ MVM است که از هم اکنون برنامه‌های تولید آن‌ها در دست انجام است.


شریعت همچنین به برنامه تولید خودرو همگام با رعایت موازین محیط زیست نیز اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق سیاست‌های تشویقی وزارت صنعت، معدن و تجارت، شرکت مدیران خودرو برنامه تولیدی برای عرضه خودروی الکتریکی نیز در سال آینده دارد.


او تاکید کرد: در حال حاضر حدود 60 درصد قیمت خودرو الکتریکی در چین را یا دولت و یا شهرداری‌ها پرداخت می‌کنند و تنها 40 درصد باقی مانده بر عهده مشتری است.


"ژانگ ژائو" مدیر شرکت چری در ایران نیز کشورمان را یکی از مهمترین بازارهای جهان برای چری (شریک تجاری مدیران خودرو) دانست و مهمترین اولویت پیش روی چری را تولید و عرضه محصولات جدید در ایران اعلام کرد.


وی با بیان اینکه در سال آینده شاهد معرفی و تولید خودروهای جدید این شرکت همزمان با معرفی در چین خواهیم بود، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، به دنبال افزایش داخلی‌سازی تولیدات برای جلوگیری از تحمیل هزینه‌های زیاد به مشتریان هستیم.


به گفته ژائو، شرکت چری در سال 2014 موفق به تولید 450 هزار دستگاه انواع خودرو شد و در سال 2015 تولید 650 هزار خودرو را در برنامه دارد. چری هم اکنون به 80 کشور جهان از جمله برزیل، ونزوئلا، آرژانتین، مصر، استرالیا، ایتالیا و ... صادرات دارد.


وی درباره روند ارتقای سطح کیفی تولیدات این شرکت نیز گفت: تمرکز چری در ایران بر بهبود مستمر کیفیت در تولید بوده و به همین دلیل بر اساس ارزیابی‌های ISQI محصولات ام وی ام در رتبه‌بندی‌های کیفی همواره بهبود داشته‌اند.


انتهای پیام/

برچسب ها: تولید چینی خودرو
ارسال نظر
هلدینگ شایسته