دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 15:25
مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی در گفت وگو با آنا خبر داد

زمان انتقال و تغییر رشته دانشجویان شاهد و ایثارگر دانشگاه آزاد؛ اول تا پانزده خرداد

مدیر کل امور شاهد و ایثار گران دانشگاه آزاد اسلامی از آغاز ثبت نام برای انتقال و تغییر رشته دانشجویان شاهد و ایثارگر خبر داد.
کد خبر : 20785

محمد تقی طباطبائی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا درباره شرایط نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثار گر بیان داشت: طبق قانون جامع امور شاهد و ایثارگر که در یک سال گذشته توسط دکتر میرزاده تبیین شده، جامعه هدف دانشگاه آزاد اسلامی به دو دسته تقسیم می شوند. دسته اول دانشجویانی هستند که مشمول قانون می شوند. ماده 62 این قانون می گوید دانشگاه ها ازجمله دانشگاه آزاد اسلامی موظف اند با رعایت مقطع تحصیلی و نوع موسسه نسبت به انتقال دانشجویان و پذیرفته شدگان شامل آزادگان ، اسرا ، جانبازان 25 درصد و بالاتر و همسر و فرزندان آنها و دانشجویان شاهد به دانشگاه و یا موسسه آموزش عالی محل سکونت و یا نزدیکترین محل به محل سکونت و همچنین تغییر رشته همتراز درگروه آموزشی مربوطه برای یک بار اقدام نمایند.


وی در این باره ادامه داد : با توجه به ماده این قانون، دانشجویان شاهد و ایثار گر در هر مقطع می توانند یک بار از این تسهیلات استفاده کنند. دانشگاه آزاد اسلامی نزدیک به 110 هزار دانشجوی شاهد و ایثارگر دارد که در این دسته جای می‌گیرند .


طباطبایی افزود: دسته دوم نیز شامل جانبازان زیر 25 درصد، رزمندگان،‌ خواهران و برادران شهدا هستند که در قانون تسهیلاتی برای آنها درنظر گرفته نشده است که دکتر میرزاده با مهمان شدن آنها موافقت کردند و این افراد بعد از ثبت نام در سایت می توانند از این امتیاز استفاده کنند.


مدیر کل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی راجع به نحوه ثبت نام و استفاده از این امکانات افزود: تا امروز نزدیک به 7500 دانشجو برا ی نقل و انتقال و تغییر رشته اقدام کردند، همچنین دانشجویانی که مشمول قانون هستند، برای درخواست نقل و انتقالات می توانند از 1 تا 15 خرداد به سایت معاونت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی به آدرس https://stu.iau.ir مراجعه کرده و بعد از ثبت نام در قسمت امور شاهد و ایثارگر مدارک لازم را به صورت اسکن شده ضمیمه و درخواست خود را ارسال کنند .


طباطبائی درباره نحوه اقدام برای تغییر رشته این دانشجویان بیان داشت : دانشجویانی که هم درخواست انتقال و هم تغییر رشته دارند، می توانند با مراجعه به سایت امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اسلامی https://esargaran.iau.ir/views/home.php از 1 تا 30 خرداد جهت ثبت نام اقدام نمایند که در مرداد ماه به درخواست آنها پاسخ داده می شود. همچنین دانشجویانی که در دسته دوم قرار دارند و شامل ماده 62 نمی شوند جهت پذیرش مهمان در واحدهای دیگر می توانند به همین سایت یا سایت معاونت دانشجویی مراجعه و بعد از تکمیل «فرم ب»، آن را به تایید دبیر ستاد امور شاهد و ایثارگر واحد مبدا رسانده و درنهایت آن فرم را همراه با مدارک مورد نیاز از قسمت فاقدین شرایط معاونت دانشجویی برای بررسی ارسال نمایند.








دانشجویانی که شامل ماده 62 نمی شوند، جهت پذیرش مهمان در واحدهای دیگر می توانند به سایت شاهد وامورایثار گران یا معاونت دانشجویی مراجعه و بعد از تکمیل «فرم ب» ، آن را به تایید دبیر ستاد امور شاهد و ایثارگر واحد مبدا رسانده و درنهایت آن فرم را همراه با مدارک مورد نیاز ازقسمت فاقدین شرایط معاونت دانشجویی برای بررسی ارسال نمایند

وی با تاکید بر ثبت نام درمدت مقرر شده، از مسئولان دانشگاه آزاد خواست نسبت به اطلاع رسانی درباره این موضوع اقدامات لازم را به عمل آورند تا این روند نسبت به گذشته تسهیل شود و دانشجویان بتوانند از این امکانات استفاده بهینه کنند .


هزینه تحصیل دانشجویان شاهد و ایثار گر ازطریق بنیاد شهید پرداخت می‌شود


محمد تقی طباطبائی با اشاره به اینکه دانشجویان شاهد و ایثارگر که مشمول قانون هستند، هیچ هزینه ای برای تحصیل خود پرداخت نمی کنند، تصریح کرد: بنیاد شهید تمام هزینه تحصیل این دانشجویان را طبق قوانین وضع شده پرداخت می کند اما دانشجویانی که مشروط هستند و یا از سنوات استفاده می کنند، موظف به پرداخت شهریه خواهند بود. همچنین دانشجویانی که در واحدهای بین المللی دانشگاه آزاد مشغول تحصیل می شوند بنیاد شهید معادل یک واحد معمولی شهریه را برای آنها می پردازد و مابقی مخارج برعهده خودشان است.


مدیرکل امور شاهد و ایثار گران دانشگاه آزاد با تاکید بر فرهنگ سازی درمورد ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری بنیاد شهید درحال راه اندازی مراکز مشاوره علمی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر است که در ارتقای سطح علمی و همچنین تقویت درسی به این دانشجویان کمک کند .


وی با اشاره به نگاه منفی که در دانشگاه به این قشر از دانشجویان وجود دارد بیان داشت: متاسفانه به علت نگاهی که دانشجویان دیگر و فضای جامعه به این دانشجویان دارد، گاه آنها از معرفی خود به عنوان افراد خانواده شهید و یا ایثارگر خودداری می‌کنند و این باعث می شود ما در ترویج فرهنگ شهادت ناقص عمل کنیم اما برنامه ریزی های فرهنگی در این باره در دست اجرا داریم که هم از این افراد تقدیر به عمل آید و هم آنها به دانشجویان دیگر معرفی شوند تا گام موثری در زمینه ایجاد یک نگاه جدید و فرهنگ سازی برداشته شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته