دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1396 - 11:03

ترکیب احتمالی تیم ملی مقابل کره جنوبی

تیم ملی در حالی فردا به مصاف کره جنوبی می رود که با توجه به دعوت بازیکنان جدیداز سوی کی‌روش باید منتظر سورپرایز وی در ترکیب تیم ملی در این بازی باشیم.
کد خبر : 207767

به گزارش خبرنگار ورزشی آنا، تیم ملی فوتبال ایران فردا در یکی از بازی‌های حساس مقدماتی جام جهانی در آسیا به مصاف کره جنوبی می‌رود.البته این حساسیت بیش از آنکه در اردوی ایران باشد در اردوی نیم کره وجود دارد چرا که تا حدود زیادی سرنوشت این تیم برای حضور در روسیه در این بازی مشخص می‌شود از این رو کره ای ها تدارک زیادی برای یان بازی دیده‌اند و از تمام پتانسیل فوتبال خود در بازی فردا سود خواهند برد تا به نتیجه دلخواه خود برسند.


این در حالی است که کارلوس کی‌روش با توجه به صعود تیم ملی به جام جهانی در لیست بازیکنان منتخبش برای این بازی تغییراتی ایجاد کرد. سرمربی تیم ملی در لیست جدیدش بازیکنان جدیدی را به تیم ملی دعوت کرد که می‌توانند با حضورشان در ترکیب تیم ملی مقابل کره جنوبی سورپرایز کی‌روش در این دیدار باشند. بازیکنان مثل حامد لک، روزبه چشمی، امید نورافکن و سامان قدوس مهره‌های جدید کی‌روش در این بازی هستند.


البته کی‌روش نشان داده اعتماد زیادی به بازیکنان قدیمی خودش دارد و در همه بازی‌های مقدماتی جام جهانی تقریبا با یک ترکیب ثابت وارد زمین شد. ترکیب تیم ملی مقابل ازبکستان هم گویای این مساله است.


کی‌روش در بازی مقابل ازبکستان با این ترکیب وارد میدان شد: علیرضا بیرانوند، سید جلال حسینی، مرتضی پورعلی‌گنجی، رامین رضاییان، میلاد محمدی، سعید عزت‌اللهی، علی کریمی، علیرضا جهانبخش، مهدی طارمی، مسعود شجاعی و سردار آزمون.


با این حال با توجه به شرایط بازی و اینکه کی‌روش می‌خواهد از این بازی دست پر از میدان خارج شود تا رکورد‌هایش دست نخوره باقی بماند نمی‌توان پیش بینی دقیقی در مورد ترکیب احتمالی تیم ملی داشت با این حال علیرضا بیرانوند انتخاب اول کی‌روش در این بازی است.او که می خواهد همچنان دروازه تیم ملی بسته باقی بماند به گزینه‌ای جز بیرانوند فکر نمی‌کند. در قلب خط دفاعی سیدجلال حسینی و مرتضی پورعلی گنجی استفاده خواهد کرد چرا که این دو نشان دادند می‌توانند ترکیب خوبی در قلب دفاعی تیم ملی درست کنند.


در دو سمت خط دفاعی نیز احتمال بازی کردن رامین رضاییان و میلاد محمدی بیشتر از دیگر نفرات است . البته احتمال اینکه وریا غفوری باتوجه به قابلیت‌های دفاعی که دارد به جای رامین رضاییان ب از همان ایتدای زیادی به میدان بروند هم می‌‌رود.


سرمربی تیم ملی در خط هافبک اعتقاد زیادی به بازی احسان حاج صفی و سعید عزت الهی دارد و این دو گزینه در کنار علی کریمی که در بازی آخر تیم ملی نمایش خوبی از خودش برجا گذاشت در کنار علیرضا جهانبخش که آمادگی بالایی دارد به احتمال زیاد خط هافبک تیم ملی را تشکیل می‌دهند. البته با بازگشت اشکان دژاگه که به دلیل مصدومیت از بازی‌ها ملی دور است احتمال اینکه وی با توجه به تجربه بالایی که دارد در ترکیب اصلی تیم ملی به جای علی کریمی قرار گیرد کم نیست.


اما در خط حمله ،مهدی طارمی و سردار آزمون مهاجمین اصلی تیم ملی در بازی‌های گذشته بودند که در این بازی سردار آزمون به دلیل مصدومیت غایب است که با توجه به این موضوع احتمال حضور رضا قوچان‌نژاد محتمل‌تر از سایر گزینه‌ها به نظر می‌رسد. همچنین کریم انصاری‌فرد هم یکی از گزینه‌های اصلی کی روش برای خط حمله تیم ملی است.


ترکیب اختمالی تیم ملی در بازی با کره


دروازه‌بان: علیرضا بیرانوند


مدافعین: جلال حسینی، مرتضی پورعلی گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان(وریا غفوری)


هافبک‌ها: سعید عزت الهی، احسان حاج صفی، علی کریمی (اشکان دژاگه)، علیرضا جهانبخش


مهاجمین: مهدی طارمی، رضا قوچان نژاد( کریم انصاری‌فرد)


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته