دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
08 شهريور 1396 - 09:42

شورای امنیت، آزمایش موشکی کره‌شمالی را محکوم کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد پرتاب موشک بالستیک از سوی کره‌شمالی را برفراز ژاپن محکوم کرد و از پیونگ یانگ خواست تا از پرتاب موشک‌های بیشتر خودداری کند.
کد خبر : 207736

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از وب‌سایت شبکه بی‌بی‌سی عربی، کره‌شمالی روز سه‌شنبه موشکی را پرتاب کرد که پس از پرواز بر فراز ژاپن در اقیانوس آرام و نزدیکی سواحل هوکایدو سقوط کرده بود.


استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در خلال جلسه اضطراری شورای امنیت که برای رایزنی درباره آخرین آزمایش موشکی کره‌شمالی انجام شد گفت: «این اقدام امنیت و ثبات منطقه‌ای را بر هم می‌زند و تلاش‌ها برای انجام گفت‌وگو را با شکست مواجه می‌کند و ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.»


سفیر ژاپن در سازمان ملل متحد از تمایل کشورش برای ارائه یک پاسخ قوی از سوی شورای امنیت به کره‌شمالی خبر داد. باوجود این، بیانیه‌ای که از سوی آمریکا تنظیم و با اجماع همه کشورها مواجه شد، شامل تهدید کره‌شمالی به اعمال تحریم‌های بیشتر نمی‌شود.


نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد پیش از جلسه شورای امنیت گفته بود، واکنشی جدی باید اتخاذ شود تا پاسخ مناسبی به آزمایش موشکی اخیر کره‌شمالی بر فراز ژاپن باشد.


وی افزود: «این قابل قبول نیست که آن‌ها (کره‌شمالی) همه قطعنامه‌های شورای امنیت را به‌دلیل آزمایش‌های موشکی نقض کنند و معتقدم که باید اتفاق جدی‌ای برای پاسخ به پیونگ یانگ رخ دهد.»


هیلی جزئیات طرح آمریکا را برای پاسخ به کره‌شمالی بیان نکرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته