دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

تکاپوی حزب منحله بعث برای بازگشت به روند سیاسی عراق

نمایندگان پارلمان عراق سال گذشته به قانون ممنوعیت فعالیت حزب بعث، تشکل‌های منحل شده و فعالیت‌های نژادپرستانه، تروریستی و تکفیری رأی دادند.
کد خبر : 207687

به گزارش گروه رسانه ها دیگر آنا از تسنیم، کامل الدلیمی نماینده سابق پارلمان عراق روز دوشنبه گفت که حزب منحه بعث هم‌اکنون در حال مذاکره با دولت آمریکا برای بازگشت به روند سیاسی در عراق است.


وی افزود: هیئتی از حزب منحله بعث هم‌اکنون در واشنگتن در حال مذاکره با مقامات آمریکایی به ویژه جراد کوشنر داماد دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا درباره امکان مشارکت این حزب در روند سیاسی بعد از تغییر نامش است.


الدلیمی در ادامه گفت: برخی از اخباری که به ما رسیده است حاکی از این است که این هیئت هم‌اکنون در واشنگتن حضور دارد و در حال تلاش برای تغییر نام خود است تا برای شرکت در روند سیاسی با مشکلی مواجه نشود.


این نماینده پارلمان عراق همچنین از وجود تلاش‌های کشورهای عربی خلیج فارس و منطقه برای تشکیل یک فراکسیون طایفه‌ای در راستای آمادگی برای انتخابات آینده خبر داد.


نمایندگان پارلمان عراق سال گذشته به قانون ممنوعیت فعالیت حزب بعث، تشکل‌های منحل شده و فعالیت‌های نژادپرستانه، تروریستی و تکفیری رأی دادند.


بر اساس این قانون، بازگشت حزب بعث به قدرت یا فعالیت‌های سیاسی و حزبی مطلقاً ممنوع است.


همچنین بر اساس این قانون فعالیت‌های تشکل‌ها، احزاب و گروه‌های سیاسی که افکار یا گرایش‌هایی مخالف اصول دموکراتیک و گردش صلح‌آمیز قدرت دارند، ممنوع است.


این منبع اعلام کرد که جلسه امروز پارلمان به‌ریاست سلیم الجبوری و با حضور 215 نماینده برگزار شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته