دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 14:29

آمادگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل برای بین‌المللی شدن

در راستای بین‌المللی سازی دانشگاه آزاد اسلامی، برخی از اعضای دانشگاه آزاد اسلامی آکسفورد برای تبیین برنامه‌های راهبردی و ارائه خدمات نوین آموزشی و پژوهشی متناسب با نیازها و توانایی واحدهای داخلی، از دانشگاه آزاد اسلامی بابل بازدید کردند.
کد خبر : 20765

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر حسین حیرانی مقدم معاون دانشگاه آزاد اسلامی آکسفورد، دکتر سید اکبر ابوترابی مدیر باشگاه همکاری بین المللی آکسفورد و دکتر جیمز توبیت مدیر کالج زبان آکسفورد از دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بازدید کردند.


در این بازدید که حجت الاسلام دکتر حسن قلی پور رئیس دانشگاه آزاد بابل و جمعی از مسئولان و اعضای هیئت علمی دانشگاه حضور داشتند، مهمانان از مرکز تحقیقات آموزش و پژوهش(رجه)، آزمایشگاه‌ها و امکانات آموزشی، سایت دانشکده علوم پایه و دانشکده دامپزشکی و علوم انسانی، کتابخانه مرکزی، واحد‌های آموزشی، پژوهشی، مجموعه ورزشی چندمنظوره یادگار امام و سایر ادارات دانشگاه بازدید و کارشناسان مربوطه توضیحاتی درباره توانمندی‌های آزمایشگاه‌ها و دیگر مراکز آموزشی و پژوهشی ارائه کردند که مورد تأئید و تحسین آنان قرار گرفته است.


معاون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی درباره دستاوردهای کنفرانس آسایهل که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان (خوراسگان) ‌برگزار شد، گفت: این کنفرانس برای اولین بار خارج از منطقه جغرافیایی جنوب شرق آسیا از سوی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.








معاون واحد آکسفورد: مرکز تحقیقاتی (رجه) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل یکی شاهکاری های دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود که در نوع خود کم نظیر است، این مرکز می تواند در زمینه بین الملل و همکاری با دانشگاه های عضو آسایهل موفق عمل کند

دکتر حسین حیرانی مقدم از امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه‌های بین‌المللی عضو انجمن دانشگاه‌های جنوب شرق آسیا (آسایهل) خبر داد و اظهار کرد: واحد بابل در این اجلاس حضور فعال داشته و تعاملات خوبی با برخی از دانشگاه های دنیا از جمله کشور ترکیه، امارات، ویتنام و اندونزی برقرار و هم تفاهم نامه منعقد کرده است و این خود موجب سربلندی و توسعه دانشگاه خواهد بود.


حیرانی مقدم تأکید کرد: برگزاری اجلاس آسایهل یکی از مهمترین اتفاقات آموزش عالی کشورمان بود و قطعأ در حقیقت می تواند برای دانشگاه آزاد اسلامی یک اتفاق بزرگ علمی در تاریخ 33 سال فعالیت دانشگاه باشد.


معاون واحد آکسفورد دانشگاه آزاد اسلامی گفت: یکی از دیگر دستاورد‌های مهم این مراسم ایجاد «پابلیکیشن آسایهل» بود برای دسترسی دانشگاه‌های غیر عضو به اطلاعاتی که این انجمن جمع آوری می کند؛ این موضوع برای ایجاد همکاری‌ها مطرح، برنامه ریزی افزایش ارتباط با سازمان‌های بین المللی برای جذب برند‌ها و بورس‌های خارجی برای ایجاد همکاری بود تا دانشجویان و اساتید بتوانند در سمینار‌ها و همایش‌های بین المللی حضور داشته باشند.


حیرانی مقدم بیان کرد: بازگشایی و فعال سازی مجدد واحد آکسفورد حسب مصوبه هیئت رئیسه دانشگاه در سال 93 و پیشنهاد ایجاد 7 مرکز تخصصی بین المللی، تحقیقاتی و پژوهشی و آموزشی در واحد آکسفورد مهم ترین اتفاق و دستاورد این واحد در سال گذشته بود.


وی، ثبت و راه اندازی مرکز همکاری های بین المللی واحد آکسفورد OICC، ثبت و راه اندازی کالج زبان آکسفورد OLC برای برگزاری دوره های مختلف آموزش زبان انگلیسی و آماده سازی زیر ساخت های لازم برای این دو مرکز شامل طراحی و راه اندازی 2 وب سایت جداگانه با قابلیت بالا و به کارگیری مدیران و پرسنل هر دو مرکز را از جمله دستاوردهای مهم واحد آکسفور دانست.


معاون واحد آکسفورد اظهار کرد: مرکز تحقیقاتی (رجه) دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل یکی شاهکاری های دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شود که در نوع خود کم نظیر است، این مرکز می تواند در زمینه بین الملل و همکاری با دانشگاه های عضو آسایهل موفق عمل کند.


حیرانی مقدم افزود: واحد بابل در بخش رفاهی،آزمایشگاهی، آموزش، پژوهش و کلاسهای درس امکانات آموزشی و پژوهشی بسیار جالب را فراهم کرد و به لحاظ کمیت و کیفیت و توسعه فضای آموزشی و پژوهشی در حد بالای قرار دارد ومی توانیم تعامل و همکاری خوبی با هم داشته باشیم.


دکتر سید علی اکبر ابوترابی مدیر باشگاه همکاری بین المللی اکسفورد هم در جلسه هیئت رئیسه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل بیان کرد: این واحد دانشگاهی تما م شرایط برای بین المللی شدن را دارا است و می تواند در زمینه آموزش و پژوهش و تجربیات دانشجویی به صورت مستقل با مجموعه بزرگ آسایهل و دانشگاه های جنوب شرق آسیا همکاری کند یا به عضویت آن در آید،که مقدمه یک حرکت و خیزش جدیدی برای این واحد دانشگاهی خواهد بود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته