دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1396 - 12:52
حمایت واشنگتن از گروه‌های افراطی در سوریه

بازی آمریکا با کارت تروریست‌ها

ایالات‌متحده با هدف تغییر دولت سوریه، از گروه‌های تروریستی این کشور حمایت و از آنها استفاده ابزاری می‌کند.
کد خبر : 207483

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، به گفته ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، گروه تروریستی جبهه النصره که تحت پشتیبانی ایالات متحده است، با دیگر گروه‌های تروریستی عضو به اصطلاح «ارتش شمالی» - متشکل از هزاران ستیزه‌جو - همکاری دارد. طبق نظر ماریا زاخارووا، تحولات اخیر سوریه ضرورت افزایش مناطق عاری از تنش، تسهیل شرایط آتش بس و بهبود وضعیت بشردوستانه در اسرع وقت را نشان می‌دهد.


به گفته سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، آمریکا با دستاویزهایی چون قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل متحد، به دنبال آن است از حل مناقشه سوریه، جلوگیری کند، اگر چه آمریکا به ظاهر خواستار آتش بس و حل اختلافات دیپلماتیک است. طبق قطعنامه 2254، طرف‌های مخالف (به استثنای گروه‌های تروریستی) یک روند سیاسی را برای ایجاد «حکومتی فراگیر و غیر فرقه‌ای» طی شش ماه، تنها توسط سوری‌ها و بدون دخالت خارجی، پیگیری می‌کنند.


به گفته ژنرال ایگور کوروبوف، رئیس اداره کل ستاد مشترک روسیه، ده‌ها گروه تروریستی به هم پیوسته‌اند تا گروه «هیات التحریر شام» را با بیش از 25 هزار ستیزه‌جو، تشکیل بدهند. در این میان، گروه تروریستی جبهه النصره که از سوی آمریکا حمایت می‌شود، نقشی اصلی را با در اختیار داشتن بیش از 15 هزار ستیزه­‌جو، بازی می‌کند.


در این ارتباط همچنین ژنرال کوروبوف اشاره کرد گروه تروریستی داعش از سوی منابع خارجی کاملا مسلح شده است. طبق نظر ژنرال کوروبوف، داعش یک دشمن نیرومند است که از تاکتیک‌های «زنبور عسل» استفاده می‌کند. این گروه تروریستی، با استفاده از جنگ‌های نامنظم و حملات غافلگیرانه، توسط واحدهای کوچک اما هماهنگ و سیار، به جنگ ارتش سوریه رفته است.


ژنرال کوروبوف همچنین از دسترسی داعش به سلاح‌های پیشرفته، تجیهزات اطلاعاتی و الکترونیکی و مواد سمی و شیمیایی و هواپیماهای بدون سرنشینی که برای شناسایی و حمله به نیروهای دولت سوریه مورد استفاده قرار می‌گیرند، اظهار شگفتی می‌کند.


به گفته کوروبوف: «وسایل نقلیه زرهی و آتشبارها در مناطق مسکونی در نزدیکی بیمارستان‌ها، مدارس، مساجد و دیگر مراکز مهم اجتماعی برای جلوگیری از تخریب توسط حملات هوایی، مستقر شده‌اند.» او افزود: «از افراد غیر نظامی به عنوان سپر انسانی استفاده می‌شود.» این ژنرال روس ادامه داد: «ما با یک دشمن قوی و خطرناک روبرو هستیم که تهدیدی نه تنها برای خاورمیانه بلکه برای دیگر مناطق جهان است.»


کوروبوف تاکید کرد: «وظیفه ما این است که حداکثر خسارت‌ها را به تروریست‌ها در خاک سوریه وارد بیاوریم.»


لازم به یادآوری است که واشنگتن علاوه بر حمایت از داعش و دیگر گروه‌های تروریستی و بمباران تروریستی‌­وار رقه و دیگر مناطق که به کشتار غیرنظامیان و نابودی زیرساخت‌های سوریه انجامیده، در حال پیشبرد جنگی اطلاعاتی با دولت سوریه است.


در راستای همین جنگ اطلاعاتی آمریکا بود که وزارت امور خارجه این کشور همواره اتهامات جعلی خود علیه سوریه را مانند استفاده سوریه از سلاح‌های شیمیای تکرار کرده است؛ در حالی که هیچ مدرکی مبنی بر استفاده از سلاح‌های شیمایی از سوی دولت سوریه وجود ندارد. اما برعکس موارد بسیاری هست که نشان می‌دهد مواد سمی و شیمیایی بارها از سوی تروریست‌های تحت حمایت ایالات متحده، مورد استفاده قرار گرفته‌اند.


پس از شش سال و نیم از زمان دخالت آمریکا در سوریه با هدف تغییر دولت، نبرد در سوریه همچنان ادامه دارد.



منبع: وب‌سایت گلوبال ریسرچ/ ترجمه: محمدرضا پارسا


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته