دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1396 - 12:43
مسئول فنی کلینیک نادر:

کمبود ویتامین D و دردهای مزمن در پرستاران شایع‌تر است

مسئول فنی کلینیک نادر با بیان اینکه کمبود ویتامین D و دردهای مزمن در پرستاران بسیار شایع است، عنوان کرد: به گونه‌ای که نیاز است این افراد مورد غربالگری و درمان قرار گیرند.
کد خبر : 207472

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر زهرا ریاضی، عضو بنیاد بیماری‌های نادر در نشست خبری سازمان نظام پرستاری استان تهران با توجه به انعقاد تفاهمنامه بنیاد با سازمان نظام پرستاری یادآور شد: کمبود ویتامین D یکی از شایع‌ترین بیماری در جوامع به خصوص در بین پرستاران است.


وی افزود: کمبود این ویتامین موجب بروز دردهای مزمن در افراد می‌شود، اما به دلیل اینکه پرستاران به صورت شبانه‌روز با بیمار در تماس هستند و سختی‌ کار آنها بسیار زیاد است دردهای مزمن نیز در آنها از شیوع بالایی برخوردار است، به همین دلیل نیاز است تا جامعه پرستاری مورد غربالگری قرار گیرد.


وی افزود: به همین دلیل بنیاد بیماری‌های نادر با سازمان نظام پرستاری تهران تفاهمنامه‌ای را امضا کرده که براساس آن، پرستاران استان تهران و شهرستان‌های تابع می‌توانند از عید قربان تا غدیر برای نوبت‌گیری اقدام کنند و در زمان‌های تعیین‌شده برای معاینه مراجعه کنند.


ریاضی یادآور شد: کلینیک بنیاد بیماری‌های نادر از ساعت 10 صبح تا 8 شب در تقاطع جمالزاده، آماده خدمت‌رسانی به پرستاران است.


انتهای پیام/

برچسب ها: پرستار پرستاران
ارسال نظر
هلدینگ شایسته