دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
07 شهريور 1396 - 12:59

چین تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه ونزوئلا را محکوم کرد.

چین با محکوم کردن تحریم‌های جدید ایالات‌متحده علیه ونزوئلا، مداخله خارجی و تحریم‌های یک‌جانبه را باعث افزایش پیچیدگی مشکلات ونزوئلا دانست.
کد خبر : 207387

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به نقل از رویترز، چین هم‌پیمان کشور ونزوئلا پس از تحمیل تحریم‌های جدید ایالات‌متحده علیه ونزوئلا، گفت: تاریخ نشان داده که مداخله خارجی و تحریم‌های یک‌جانبه باعث افزایش پیچیدگی بیشتر خواهد شد و هیچ کمکی به حل مشکلات موجود نمی‌کند.


سخنگوی وزارت امور خارجه چین هواچون اینگ در این ارتباط گفت: موضع چین در مورد احترام به حق مالکیت و آزادی سایر کشورها ثابت است.


وی همچنین افزود مشکلات امروزی ونزوئلا باید توسط دولت ونزوئلا و مردم‌شان حل شود.


دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری ایالات‌متحده پیش از این قراردادی مبنی بر اعمال تحریم‌های اقتصادی شدید علیه ونزوئلا را امضا کرده است.
مادورو رئیس جمهور ونزوئلا در پاسخ به این اقدام آمریکا، ایالات‌متحده را در برپایی جنگ اقتصادی در ونزوئلا مقصر دانست.


به گزارش رویترز ایالات‌متحده درنظر دارد به دلیل تخلف ونزوئلا فشار بیشتری به این کشور وارد کند اما رئیس‌جمهوری ونزوئلا گفت که آمریکا موفق نخواهد بود.


چین که با ونزوئلا در حوزه دیپلماسی و تجاری و به‌خصوص انرژی روابط نزدیک دارد، معتقد است که دلیل اختلال و درگیری انتخابات مجلس مؤسسان ونزوئلا، دخالت ایالات‌متحده، اروپا و دیگر سران مخالف با این کشور بود.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب