دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 13:06
در همایش سراسری فرمانداران مطرح شد

وزیرکشور: در موضوعات مورد وفاق رهبری، نیاز به تجمع کف خیابان نیست/ موضوعات قومی و اقلیمی نباید انتخاباتی شود

رحمانی‌فضلی با تأکید بر اینکه «از هر اقدام زودرس انتخاباتی منجر به التهاب جلوگیری می‌کنیم»، تصریح کرد: ما به توصیه رهبری درباره حق‌الناس در جریان انتخابات عمل خواهیم کرد.
کد خبر : 20734

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری آنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در همایش سراسری فرمانداران که پیش از ظهر امروز با حضور رئیس‌جمهوری و دبیر شورای نگهبان در تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، اظهارکرد: برای اینکه به جزئیات امور واقف شویم، باید شرایط کنونی منطقه، تحولات بین‌المللی و منطقه‌ای و ویژگی‌های تحولات اقتصادی و سیاسی را که با آن روبه‌رو هستیم، مورد بررسی قرار دهیم.


وی افزود: ما به عنوان محور هماهنگ دستگاه‌های اجرایی، اولین حلقه ارتباطی بین دولت و ملت هستیم؛ از این رو باید پیشگامان خوبی برای تحقق شعار سال باشیم و قوی‌تر از سال‌های گذشته موضوع انسجام را مدنظر داشته باشیم.


وزیر کشور تصریح کرد: هر چه ما در عرصه‌های داخلی و خارجی با موفقیت بیشتری مواجه می‌شویم دشمنان‌مان حساسیت بیشتری به خرج می‌دهند، ما باید به تحولات منطقه که دامنه وسیعی دارد توجه ویژه کنیم. فشارها افزایش یافته است؛ ولی ما باید در منطقه از تنش جلوگیری کنیم و رویکرد مقاومت و استقامت را تسری دهیم.


رحمانی‌فضلی ادامه داد: اکنون آمریکایی‌ها با وجود تحولات، خود را جمع و جور کرده‌اند و نسخه امنیتی کردن منطقه را با استفاده از دین و مذهب، علیه دین و مذهب و با ایجاد فرقه‌های انحرافی مانند طالبان و داعش و القاعده، پیچیده‌اند.


وی افزود: این فرقه‌ها با حمایت آمریکا و کشورهای مرتجع منطقه به وجود آمده است، روحیه مقابله مردم با این فرقه‌ها به جایی رسیده است که برای مقابله با آن به وجود آورندگان آن از دورن به بیرون صحنه آمده‌اند. آنها با زیر پا گذاشتن همه مقررات در یمن حملات متعدد موشکی ترتیب داده‌اند. آنها با این اقدامات به دنبال فشار علیه انقلاب اسلامی هستند، ما باید با بصیرت و هوشیاری استقامت را افزایش دهیم و از این ملت‌های مظلوم حمایت کنیم.


وزیر کشور ادامه داد: برای مقابله با تحولات منطقه‌ای به انسجام داخلی نیازمندیم و باید این انسجام را در چارچوب منویات رهبری محقق کنیم.








برخی می‌خواهند از امکانات دولتی استفاده کنند. ما باید کاملا مراقبت کنیم تا از ظرفیت دولت در انتخابات استفاده نشود. فرمانداران باید از امروز رصد، تحلیل و جمع‌بندی داشته باشند و به ما ارجاع دهند و هر نوع تخلف از هر دستگاهی را گزارش دهند

وی افزود: وقتی مردم استقامت می‌کنند که به آینده امیدوارند و به بهبود وضعیت اعتماد دارند، ما در مقابل مردم حرفی برای گفتن نداریم.


وی خطاب به فرمانداران ادامه داد: فرمانداران حلقه اول وصل مردم به حاکمیت هستند آنها باید اعتماد عمومی مردم را افزایش دهند و باعث شوند که مردم از نظام و حاکمیت حمایت بیشتری داشته باشند.


رحمانی‌فضلی تأکید کرد: اگر اعتماد عمومی خدشه‌دار شود و اگر مردم احساس کنند که قانون و روش سالم برای برگزاری انتخابات توسط مسئولان دچار اشکال شده است، درجه اعتماد مردم به دولت و حاکمیت کم می‌شود.


وزیر کشور تأکید کرد: ما به عنوان دولت طرفدار هیچ حزبی نیستیم، ما به دنبال تقویت اعتماد مردم به نظام هستیم، مردم باید با احساس امنیت در انتخابات شرکت کنند و هر کسی که در چارچوب قانون از صلاحیت لازم برخوردار شود و مردم به او رأی بدهند از نظر ما نماینده است، حال از هر جناحی که می‌خواهد باشد، ما از او حمایت خواهیم کرد.


رحمانی‌فضلی با انتقاد از بهانه‌جویی‌های مدت اخیر گفت: برخی می‌خواهند از امکانات دولتی استفاده کنند، ما باید کاملا مراقبت کنیم تا از ظرفیت دولت در انتخابات استفاده نشود. فرمانداران باید از امروز رصد، تحلیل و جمع‌بندی داشته باشند و به ما ارجاع دهند و هر نوع تخلف از هر دستگاهی را باید گزارش دهند.


وی ادامه داد: سخنرانی‌ها و اجتماعات و طرح دیدگاه‌ها در چارچوب مقررات آزاد است ولی اجتماعات انتخاباتی فقط در زمان رسمی تبلیغات آزاد خواهد بود و از هر اقدام زودرس انتخاباتی منجر به التهاب جلوگیری می‌کنیم.


وزیر کشور همچنین با اشاره برخی تجمعات اخیر در موضوع هسته‌ای، تصریح کرد: اجتماعات عمومی در موضوعاتی که مورد وفاق رهبری است، لزومی ندارد که در کف خیابان برگزار شود. موضوع هسته‌ای که با حمایت رهبری و نظارت مجلس به پیش می‌رود و همه قوا بر آن وفاق دارند، بنابراین لزومی ندارد که به عنوان موافق یا مخالف در کف








نباید به برخی موضوعات که منشأ اقلیمی دارد در آستانه انتخابات بپردازیم؛ مثلا ما با بحران آب در اصفهان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان مواجهیم، یا با پدیده ریزگردها در خوزستان، اینها در اختیار یک قوه نیست. نباید این موضوعات انتخاباتی شوند

خیابان‌ها حاضر شویم. ما هیچ مجوزی برای اجتماع عمومی در کف خیابان‌ها ندادیم و نداریم.


وزیر کشور ادامه داد: همچنین در جریان انتخابات نباید از ظرفیت قومیت‌ها و اقلیت‌های مذهبی سو‌ءاستفاده شود. نباید به بهانه پرشور شدن انتخابات مباحث قومی را پررنگ کرد که دچار تنش شویم؛ همچنین نباید به برخی از موضوعات که منشأ اقلیمی دارد در آستانه انتخابات بپردازیم؛ مثلا ما با بحران آب در اصفهان، آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان مواجهیم، یا با پدیده ریزگردها در خوزستان روبه‌رو هستیم، اینها در اختیار یک قوه نیست، همه در حال حل کردن این مسائل هستند، نباید این موضوعات انتخاباتی شوند که تنش به وجود آورد.


وزیر کشور همچنین از فرمانداران خواست مانع تسری بداخلاقی‌ها شوند و گفت: بداخلاقی‌ها و اتهامات ناروا و برخی از موضوعات غیرواقع که با آبروی افراد بازی می‌کند نباید مطرح شود. گاهی در فضاهای سایبری به راحتی به کسی تهمت می‌زنند، حفظ آبروی نامزدها برای ما اصل است، هر کسی احساس بداخلاقی در جریان انتخابات یا جرمی نسبت به خود کند، حتما با آن برخورد خواهد شد و آن را پیگیری خواهیم کرد.


وزیر کشور در پایان خاطرنشان کرد: انتخابات باید سالم و پرشور برگزار شود. ما به توصیه رهبری درباره حق‌الناس در جریان انتخابات عمل خواهیم کرد.


گفتنی است، وزیر کشور در حاشیه این همایش، با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سؤالی درباره برخی تجمعات خیابانی علیه مذاکرات هسته‌ای، گفت:‌ شنیدیم که این روزها در میادین تجمعاتی برگزار شده که نظم عمومی را برهم زده است. ما موافق برگزاری اینگونه تجمع‌ها نیستیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب