دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان:

کانون‌های فرهنگی و دانشجویی فقط به دنبال جذب جوانان خاص نباشند

معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی خوزستان با بیان این مطلب که متاسفانه فرهنگ و ارزش‌های جوانان در حال تغییر است، گفت: محیط فرهنگی دانشگاه ها نیازمند مداوا و معالجه است و کانون های دانشجویی می توانند در این زمینه نقش مهمی را داشته باشند.
کد خبر : 20731

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، دکتر علی بختیارپور در جمع نمایندگان کانون های فرهنگی هنری دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان از اهمیت و نقش این کانونها سخن گفت و با تاکید به این مسئله که فعالیت های فرهنگی در کشور کلیشه ای، ناکارآمد و کم تاثیر هستند، اظهار کرد: کانون های دانشجویی با توجه به روحیه آرمانگرایی، جوانی و نشاط می توانند در تحول فرهنگی دانشگاه ها نقش مهمی را داشته باشند.


معاون هماهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان تهاجم فرهنگی، گستردگی حملات فرهنگی دشمنان، کم اثری و تکراری بودن فعالیتهای فرهنگی درون کشور را از عوامل مهم در تغییر ارزش های جوانان خواند و گفت: کانون های فرهنگی و دانشجویی فقط به دنبال جذب جوانان خاص نباشند، بلکه برای جوانانی که به هر دلیلی دارای زوایه فکری و حتی دچار انحرافاتی شده اند برنامه ریزی و سعی در جذب آنان داشته باشند.








بختیارپور، تهاجم فرهنگی، گستردگی حملات فرهنگی دشمنان، کم اثری و تکراری بودن فعالیتهای فرهنگی درون کشور را از عوامل مهم در تغییر ارزش های جوانان خواند

بختیارپور آموزش و کم توجهی به تربیت اسلامی را یکی از آفت های امروز دانشگاه ها دانست و تاکید کرد: دانشگاه ها کشور برای تربیت نیروهای متخصص نیازمند یک تحول عمیق فرهنگی هستند.


وی در این نشست نمایندگان کانونهای فرهنگی و دانشجویی دانشگاه های آزاد اسلامی استان خوزستان را مورد مخاطب قرار داد و با توجه به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان گفت: کانون های دانشجویی در ایجاد فضای شاد و با نشاط به همراه معنویت در ماه مبارک رمضان برنامه ریزی کنند تا این ماه برای دانشجویان تنها یادآور گرسنگی و تشنگی نباشد.


بختیارپور مخاطب شناسی، درک و قبول واقعیت ها، تکیه بر ارزش های مشترک و ایجاد فضای نشاط و شادی را از جمله اصول فعالیت های کانونهای دانشجویی خواند و تاکید کرد: استعدادها و قابلیت های عظیم در این کانون ها می تواند در رفع مشکلات فرهنگی و اجتماعی دانشگاه ها و به دنبال آن جامعه نقش مهمی را داشته باشند .


وی افزود: کانون ها در تبادل تجربیات، تخصص ها، هنر و فعالیت های فرهنگی تعامل و فعالیت داشته باشند.


حجت الاسلام سید محمد قاضی مرعشی مدیر فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان نیز با ارائه گزارشی از فعالیت های چند ماه اخیر کانون های فرهنگی و دانشجویی با توجه به تدوین آئین نامه راه اندازی این کانون ها از سوی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تدوین این آئین نامه شاهد گستردگی، تنوع و تقویت فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در دانشگاه هاخواهیم بود.


در ادامه این نشست نمایندگان کانون های فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان به بیان نظر و پیشنهاد خود پرداختند. اختصاص امکانات و بودجه لازم، کاهش بوروکراسی اداری در تصویب و اجرای برنامه ها، راه اندازی پورتال خبری و اطلاع رسانی کانون های فرهنگی و دانشجویی، استفاده از پتانسیل کانون ها در فعالیت های فرهنگی و هنری از جمله پیشنهادهای مطرح شده این کانون ها در این نشست بود.


دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان دارای بیش از 30 تشکل دانشجویی، انجمن علمی، کانون فرهنگی و همچنین 20 نشریه دانشجویی است .


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته