دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 12:11

ربات اریگامی خودش تا می‌شود، حرکت می‌کند و پس از انجام ماموریت خود را از بین می‌برد + ویدئو

مهندسان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) به تازگی از یک نمونه غیرمعمولی ربات پرده‌برداری کرد که یک سوم یک گرم وزن دارد و ابعاد آن در حدود 1/7 سانتی‌متر است.
کد خبر : 20729

به گزارش گروه علم وفناوری آنا به نقل از Engadget، این ربات اریگامی در ابتدا یک ورق ویفر پلی‌استایرن تخت است و زمانی که توسط یک منبع گرمایی بسیار کوچک فعال می‌شود، خودش خودش را به صورت اریگامی تا می‌زند و به شکل پیچیده‌ای درمی‌آید و شروع به حرکت می‌کند. این ربات با جثه کوچکش حتی می‌تواند در آب نیز شنا کند؛ آن هم با سرعت 3 سانتی‌متر در ثانیه!


این ریزربات توسط دو سری آهنربا کار می‌کند: یک آهنربای نئودیمیم که با خود سطح ربات یکپارچه شده و چهار حلقه الکترومغناطیس دیگر که زیر سطح ربات قرار گرفته است و آهنربای تعبیه شده روی سطح (onboard) ربات را جذب و دفع می‌کند و همین امر باعث حرکت این ریزربات می‌شود.


جالب اینجاست که این ربات از ماده‌ای درست شده است که بعد از انجام ماموریتش می‌تواند خودش را از بین ببرد. یعنی اگر در شیشه‌ای آستون بیفتد، تمامی اجزای آن در استون حل شده و از بین می‌رود و فقط آهنرباهای آن باقی می‌مانند.


مهندسان MIT امیدوارند که در آینده ربات‌هایی را بسازند که ماموریت رساندن مواد دارویی را به بدن انسان دارند و بعد از ورود به بدن انسان، خود را تا می‌زنند. در بدن حرکت می‌کنند و بعد از انجام ماموریت‌شان نیز در بدن انسان حل می‌شوند و از بین می‌روند.


مترجم: نسترن صائبی


دانلود فایل صوتی

انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته