دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 18:32
وزیر آموزش و پرورش:

برنامه‌های درسی دانش‌آموزان باید مطابق با نیازهای فردی و اجتماعی آنها باشد

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: برنامه درسی دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد که با نیازهای فردی و اجتماعی آنها تطابق داشته باشد.
کد خبر : 207280

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، سیدمحمد بطحایی در برنامه تودیع و معارفه وزیر آموزش و پرورش اظهار کرد: وزارت آموزش و پرورش کشور با دو چالش مهم روبه‌رو است. اول اینکه انتظارات و توقعات از این وزارتخانه بسیار زیاد است و دوم اینکه این وزارتخانه بزرگ با محرومیت‌ها و مشکلات بسیاری روبه‌روست و با جایگاهی که باید باشد فاصله بسیار زیادی دارد.


وی افزود: رفع مشکلات وزارت آموزش و پرورش می‌طلبد که از مسیرها و روش‌های جدیدی برای رسیدن به نقطه مطلوب استفاده کنیم.


وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: متاسفانه در بحران‌های اقتصادی، اولین بخشی که مورد لطمه قرار می‌گیرد، بخش فرهنگی و آموزشی است. اگر در بخش فرهنگی مشکلی ایجاد شود، آثارش به زودی نمایان نمی‌شود. اما اگر در بخش فرهنگی و آموزشی مشکلی ایجاد شود، سریعا نتایج آن در جامعه منعکس می‌شود.


بطحایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مهم‌ترین راهنما برای عملکرد خود دانست و گفت: خوشبختانه سند تحول بنیادین برخلاف سایر اسناد بالادستی کشور به کلی‌گویی نپرداخته است و به خوبی و به صورت عملیاتی مسیر روشنی را در پیش‌روی قرار داده است و این فرصتی است که ما بتوانیم با استفاده از این سند برای رفع مشکلات آموزش و پرورش اقدام کنیم.


وی با بیان اینکه برنامه درسی دانش‌آموزان باید به گونه‌ای باشد که با نیازهای فردی و اجتماعی بیرونی آنها تطابق داشته باشد، یادآور شد: باید بگوییم که ادامه روش‌هایی که تاکنون برای مدیریت آموزش و پرورش به کار گرفته می‌شد، قابل ادامه نیست. مگر اینکه مسیرهای جدیدی برای آن پیش‌بینی کنیم.


وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه این وزارتخانه از نیروی انسانی مناسبی برخوردار است، گفت: 70درصد نیروهای وزارت آموزش و پرورش دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر هستند و میانگین سابقه کاری این افراد 23 سال است که این نشان می‌دهد سرمایه انسانی خوبی در این وزارتخانه مشغول به کار هستند.


بطحایی کاهش تمرکززدایی را یکی دیگر از اولویت‌های دوره وزارت خود عنوان کرد و افزود: باید مدیر مدارس بتواند نقش انعطاف‌پذیری در مدیریت خود داشته باشد تا آنها را در چارچوب قوانین و مقررات قرار ندهیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته