دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 12:39

عفو بین‌الملل: حمله نظامی به یمن بیش از 1000 مجروح برجای گذاشته است

سازمان عفو بین‌الملل اعلام کرد که پدافند ضد هوایی موجب وقوع خسارت‌های جانی زیادی در صنعا شده است چنانکه در ماه نخست درگیری‌ها در یمن، 1024 مجروح برجا مانده است که بیشتر آن‌ها را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند.
کد خبر : 20727

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آلمان به‌نقل از خبرگزاری آلمان، سازمان عفو بین‌الملل در بیانیه‌ای که امروز شنبه منتشر شد، گزارش کرد: 90 درصد مجروحانی که در بیمارستان‌ها تحت درمان قرار دارند به‌وسیله ضدهوایی‌های به‌کار گرفته شده به‌وسیله نیروهای حوثی (جنبش انصارالله) و نیروهای «علی عبدالله صالح» رئیس‌جمهوری اسبق یمن مجروح شده‌اند.


براساس این گزارش، در بیانیه مذکور آمده است: تنها از زمان اعلام پایان آتش‌بس تاکنون به مدت 5 روز 20 نفر به‌وسیله خمپاره‌ ضدهوایی‌ها مجروح شده‌اند.


سازمان عفو بین‌الملل در این بیانیه می‌افزاید: حوثی‌ها و نیروهای «صالح» از ضدهوایی‌های خود برای حمله به جنگنده‌های سعودی استفاده می‌کنند و این موضوع خطر مجروح شدن شهروندان یمنی را افزایش داده است.


این در حالی است که جنگنده‌های ائتلاف عربی به رهبری عربستان از بامداد امروز شنبه حملات پراکنده‌ای به صنعا آغاز کردند. در این حملات، جنگنده‌های سعودی به مناطق مختلف صنعا حمله کردند که به‌دنبال آن، تعدادی از ساختمان‌های مسکونی خسارت دید.



انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته