دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 16:04
با حضور دکتر نیازآذری صورت گرفت

بهره‌برداری از مرکز داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری

مرکز داده دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری با حضور دکتر کیومرث رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
کد خبر : 207234

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، همزمان با هفته دولت صبح امروز مرکز داده توسعه یافته دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری مورد بهره برداری قرار گرفت.


این مرکز داده در فضایی به مساحت 200 متر مربع و با بیش از 6500 میلیون ریال اعتبار به کمک متخصصین بومی تجهیز و راه اندازی شده و در بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی دومین مرکز داده استاندارد محسوب می شود.


ظرفیت اسمی این مرکز داده 40 دستگاه سرویس دهنده فیزیکی است که می توانند بیش از 600 سرویس دهنده مجازی را پشتیبانی کنند. توان ذخیره سازی اطلاعات در این مرکز بیش از 50000 گیگابایت است.


طراحی و پیاده سازی این مجموعه مبتنی بر استاندارد بین المللی TIA-942 است و شبکه ارتباطی مبتنی بر فیبر نوری و سامانه حفاظت فیزیکی و سامانۀ کنترل دسترسی هوشمند از دیگر ویژگیهای این مرکز است.




نیازآذری در آیین افتتاح این مرکز گفت: «خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات علاوه بر تسهیل فرآیندها موجب تسریع در انجام همه امور اداری، آموزشی، پژوهشی و ... شده است و دانشجویان براحتی می توانند با بهره گیری از خدمات فناورانه از راه دور و با صرفه جویی در هزینه ها امورات آموزشی، دانشجویی و پژوهشی خود را انجام دهند.»


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران با تاکید بر حفظ و حراست از اطلاعات افراد در سیستم های دانشگاه اظهار کرد: «تداوم پیشرفت فعالیتهای حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به لحاظ کیفی و کمی موجب بهبود کیفیت در ارائه خدمات به همه دانشجویان، استادان، کارکنان، داوطلبان و حتی خانواده آنان شده و یک رضایت همگانی فراهم آورده است.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته