دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 13:41

ادامه خشونت علیه مسلمانان میانمار با بیش از 80 کشته/ دولت دخالتش را انکار می کند

دولت برآمده از سیاست‌های آنگ سان سوچی در میانمار امروز(دوشنبه) هرگونه اتهامی در ارتباط با به آتش کشیدن خانه‌ها و استفاده نظامیان نوجوان در خشونت‌های اخیر علیه مسلمانان روهینگیا را انکار کرد و آن را به تروریست‌ها نسبت داد.
کد خبر : 207191

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از پایگاه خبری العالم، استان فقیر راخین در غرب میانمار در همسایگی بنگلادش و با اقلیت مسلمان روهینگیا که در میانمار از حق شهروندی برخوردار نیستند به مرکز خشونت علیه این اقلیت قومی و نژادی به وسیله بودایی های تندرو تبدیل شده است.


با وجود سال‌ها آزار و اذیت و محدودیت‌های دولت، روهینگیایی‌ها از خشونت اجتناب کردند، اما به‌تازگی دولت میانمار مدعی شده است گروهی از این اقلیت سلاح به دست گرفته و به ایستگاه های پلیس و پایگاه های مرزی با بنگلادش حمله می‌کنند.


درگیری های مسلحانه از ماه اکتبر 2016 (آبان 1395) هنگامی رخ داد که گروهی از افراد مسلح روهینگیا که قبلا ناشناخته بودند، حملاتی را علیه نیروهای امنیتی انجام دادند که موجب سرکوب شدید امنیتی از سوی دولت میانمار شد که به نظر سازمان ملل متحد ممکن است به پاکسازی قومی مربوط شود.



در درگیری‌های مسلحانه چند روز گذشته نیز طبق آمار دولت میانمار، بیش از 100 نفر از جمله 80 نفر از افراد مسلح روهینگیا کشته شده‌اند. هزاران نفر از غیرنظامیان روهینگیا نیز پس از این تنش‌ها به سمت بنگلادش فرار کردند.


هر دو طرف در روزهای اخیر یکدیگر را متهم کرده‌اند مرتکب جنایات تازه‌ای شده‌اند، اتهاماتی که تایید آن دشوار است زیرا درگیری‌ها در روستاهای غیرقابل دسترسی رخ می‌دهد.



انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب