دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 11:29
سرپرست وزارت علوم مطرح کرد

ایجاد پیوند مستحکم پیشرفت‌های علمی با نیازهای جامعه/ تاکید بر حفظ جایگاه علمی کشور

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر ایجاد پیوند مستحکم بین پیشرفت‌های علمی با نیازهای جامعه تاکید و حفظ جایگاه ایران در رشد علمی بین کشورهای جهان را از اولویت‌های این وزارت‌خانه در دولت دوازدهم عنوان کرد.
کد خبر : 207117

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، صبح امروز سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در پنجمین روز از هفته دولت به همراه دکتر عسکریان ابیانه معاون اداری مالی این وزارت‌خانه وارد هرمزگان شد. دکتر سیدضیاء هاشمی با ورود به این استان دبستان دوازده کلاسه سورو را افتتاح کرد، برای بهره‌برداری از این پروژه بیست و هشت میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده که بیست و شش میلیارد ریال آن توسط خیر مدرسه‌ساز حاج محمد عبدالکریم زرعونی تامین شده است.


در ادامه با حضور سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به شهرک پیامبر اعظم(ص) بندرعباس گازرسانی شد. با افتتاح این پروژه به شش هزار واحد مسکونی شهرک پیامبر اعظم (ص) بندر‌عباس گازرسانی شد. برای بهره‌برداری از این پروژه هفتاد و دو میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شده است.


همچنین در ادامه هاشمی در شهرک پیامبر اعظم (ص) بندرعباس ۲ پست برق و ۵ پست برق را در سایر شهرستان‌های استان هرمزگان به طور همزمان افتتاح کرد. با بهره‌برداری از پروژه پست برق شهرک پیامبر اعظم (ص) به ۶ هزار واحد مسکن مهر این شهرک برق‌رسانی شد.


سید‌ضیاء هاشمی در حاشیه افتتاح طرح‌های عمرانی بندرعباس درباره طرح‌های عمرانی وزارت علوم گفت: «مجموعه ورزشی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ارومیه با مبلغ هزینه شده 220 میلیارد ریال بزرگ‌ترین طرح آماده بهره‌برداری است.»


سرپرست وزارت علوم ادامه داد: «وزارت علوم در حال تکمیل زیرساخت‌های مورد‌نیاز در حوزه‌های مختلف تحقیقات و فناوری در راستای بهره‌گیری از آن‌ها برای پیشرفت جامعه است. پیوند زدن بین پیشرفت‌های علمی دانشگاه‌ها و نیازهای جامعه از دغدغه‌های وزارت علوم در 4 سال فعالیت دولت یازدهم بود که در دولت دوازدهم نیز جزو اولویت‌ها است.»


هاشمی افزود: «هرچه بیشتر بتوانیم بین پیشرفت‌های علمی و نیازهای جامعه پیوند مستحکم برقرار کنیم، روند عمران کشور نیز سرعت بیشتری می‌گیرد. ایران دارای جایگاه خوبی در سرعت علمی بین سایر کشورها است و سرعت بخشی بیشتر به این روند از اولویت‌های مورد توجه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.»


هاشمی در ادامه سفر یک‌روزه خود از دانشگاه هرمزگان بازدید و با روسای دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری این استان دیدار می‌کند. بازدید از پروژه‌های عمرانی دانشگاه هرمزگان شامل آزمایشگاه‌های مرکزی، کتابخانه مرکزی، فاز دوم دانشکده فنی و مهندسی و کارگاه‌های دانشکده فنی از برنامه‌های سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این سفر یک روزه است.


حضور در صدا و سیمای مرکز خلیج‌فارس و شرکت در گفت‌وگوی ویژه خبری و تشریح برنامه‌ها و سیاست های وزارت علوم در دولت دوازدهم، بخشی از دیگر برنامه‌های هاشمی در سفر به بندرعباس است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب