دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 12:55
حشمت مهاجرانی درگفت‌وگو با آنا؛

هدف کی‌روش از راه انداختن جنگ روانی به هم ریختن تمرکز کره‌ای‌هاست

سرمربی سابق تیم ملی گفت: عصبانی کردن کره‌ای‌ها مساوی با نتیجه‌گرفتن ایران است چون در عصبانیت انسان‌ها تصمیمات اشتباه زیاد می‌گیرند.
کد خبر : 207104

حشمت‌الله مهاجرانی درباره دیدار حساس تیم‌های ملی ایران و کره‌جنوبی در سئول به خبرنگار ورزشی آنا، گفت: «این بازی را می‌توان از دو منظر مورد تحلیل و بررسی قرار داد. اول آنکه ایران امتیاز کافی را برای صعود به جام‌جهانی روسیه آن هم به عنوان تیم صدرنشین به دست آورده و و این بازی برایش اهمیت خاصی ندارد. برای همین هم تلاش زیادی برای شکست کره نمی‌کند.»


وی ادامه داد: «نگاه دوم این است که تیم ملی ایران تا به حال شکستی نداشته و گلی هم نخورده است. برای همین از لحاظ حیثیتی و اینکه با آماری درخشان به راه خود در مرحله انتخابی جام‌جهانی ادامه دهد، بازی خواهد کرد که در این‌صورت بازیکنان با تمام توان به زمین می‌روند تا دستورات سرمربی‌شان را در زمین پیاده کنند و برابر کره شکست نخورند و دروازه‌شان باز نشود.»


سرمربی سابق تیم ملی خاطرنشان‌ کرد: «از هر منظری که نگاه کنیم کره‌ای‌ها تنها به پیروزی برابر ایران فکر می‌کنند. آنها مدت‌هاست که برابر ما می‌بازند و این باخت‌ها روی روحیه هواداران فوتبال کره تاثیر منفی گذاشته است. کره‌جنوبی بیشتر از همه تیم‌های آسیایی به جام جهانی رفته و اگر برابر ایران برنده نشود پس از چندین دوره حضور متوالی در جام جهانی در روسیه غایب خواهد بود. کی‌روش مربی است که همواره کره را شکست داده و کره‌ای‌ها می‌خواهند هر طور شده این مربی مغرور را مغلوب کنند. بنابراین آنها آنچه در چنته دارند رو می‌کنند تا آبروی‌شان را حفظ کنند و این آبرو تنها با پیروزی برابر ایران حفظ می‌شود.»


او در مورد اقدامات حاشیه‌ای کره‌ای‌ها برای شکست ایران عنوان کرد:‌ «مسائل حاشیه‌ای و تماشاگران تاثیرگذار هستند و می‌توانند روی نتیجه بازی تاثیرگذار باشند به شرطی که بازیکنان تیم مقابل تحت تاثیر این مسائل قرار بگیرند و بازیکنان خودی هم بتوانند از حواشی ایجاد شده برای تیم حریف استفاده کنند. ولی تیمی که کی‌روش ساخته به این راحتی‌ها تحت تاثیر حواشی قرار نمی‌گیرد. کره‌ای‌ها هم نمی‌توانند به خوبی از حمایت هواداران خود بهره ببرند چون عامل اصلی برتری داشتن هوادار نیست چرا که سرنوشت مسابقه را 11 مردی که درون زمین هستند تعیین می‌کنند.»


مهاجرانی تاکید کرد: «البته باید بپذیریم که کره‌جنوبی به خاطر از دست ندادن پرستیژ همیشگی‌اش در آسیا و اینکه دیگر تیم اول قاره نیست باید برابر ایران بهترین بازی‌اش را انجام دهد. اگر کره‌جنوبی به جام‌جهانی نرود برای فوتبال این کشور خیلی بد خواهد شد. آنها بعد از بازی با ایران باید در خانه ازبکستان بازی کنند و قطعا اگر برابر ما 3 امتیاز را نگیرند در خانه ازبکستان صعودشان به اما و اگرهای فراوانی می‌کشد.»


وی درباره عصبانیت کی‌روش از زمین تمرینی کره‌ای‌ها و اینکه در مصاحبه‌هایش علیه رئیس فدراسیون فوتبال کره‌جنوبی و امکانات ورزشی این کشور صحبت کرده، تصریح کرد: «من در سال 2001 با کی‌روش در کلاس مربیگری همکار بودم و خصوصیات کاری، رفتاری و اخلاقی او را می‌شناسم. او سال‌ها در منچستریونایتد کار کرده و به‌خوبی می‌داند که برای رساندن تیمش به موفقیت چگونه برنامه‌ریزی کند و در چه زمانی نقشه‌هایش را اجرا کند.»


مهاجرانی یادآور شد: «اگر توجهی به عصبانیت همیشگی کی‌روش نداشته باشیم که ذاتا به این نوع برخورد عادت کرده است باید به این مسئله اشاره کنم که او هر کاری که می‌کند کاملا حساب شده است. کی‌روش می‌خواهد تیمش بدون گل خورده و شکست به روسیه برود و با استراتژی مشخصی به کره رفته است. او می‌داند اهالی فوتبال کره‌جنوبی او را دوست ندارند و برای شکست دادن تیمش هر کاری از دست‌شان بربیاید را انجام می‌دهند. پس با انتقادات شدیدی که از آنها می‌کند جنگ روانی راه انداخته است تا تمرکزشان به‌هم بخورد. عصبانی کردن کره‌ای‌ها مساوی با نتیجه گرفتن ایران است چون در عصبانیت انسان‌ها تصمیمات اشتباه زیاد می‌گیرند. این کلید پیروزی تیم کی‌روش در سئول است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: کرهجنوبی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته