باز کردن در نوشابه برای مشتری بر قیمت غذای رستوران تاثیر میگذارد!
رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس با اشاره به قیمتهای متفاوت یک نوع غذا در رستورانهای مختلف شهر با بیان این که فقط کیفیت و نام غذا،تعیین کننده قیمت آن در رستوران نیست، گفت: منطقهای که رستوران در آن واقع است بر قیمت غذایی که ارائه میدهد تاثیر میگذارد.
سید علی اصغر میر ابراهیمی در گفتوگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان این که چنین تفاوتی در مورد کالاهای دیگر نیز مصداق دارد، افزود: به طور مثال قیمت یک خانه در منطقه کامرانیه با خانهای که از نظر متراژ و ساخت با آن یکسان است در منطقه نازی آباد بسیار متفاوت است.
وی افزود: همچنین نوع مواد اولیه به کار برده شده در غذا به همراه سرویس دهی رستوران بر قیمت غذا تاثیرگذار است.
ابراهیمی با بیان اینکه چنانچه در یک رستوران از سرویس چینی هنگام سرو غذا استفاده شود و یا خدمتکار برای گرفتن سفارش بر سر میز مشتری برود، هزینه آن به عنوان سرویس دهی در قیمت غذا محاسبه میشود، اظهارکرد: در برخی رستورانها حتی باز کردن در نوشابه بر سر میز مشتری نیز جزو سرویسدهی محسوب میشود و بر قیمت غذا تاثیر میگذارد!
رئیس اتحادیه رستوران و سلف سرویس در پاسخ به این پرسش که چرا باید قیمت منطقهای که رستوران در آن قرار دارد را مشتری بابت غذا بپردازد، به دفاع از این اقدام رستورانداران پرداخت و تصریح کرد: آیا شما هنگام خرید یک کالا از مغازههای مختلف سطح شهر، هزینه منطقهای که مغازه در آن قرار دارد را نمیپردازید؟ آیا قیمت یک دستمال کاغذی در فروشگاهی در شمال شهر با فروشگاهی در مثلا میدان مولوی یکسان است؟
وی با تاکید بر اینکه اتحادیه تعرفه مشخصی برای قیمتگذاری غذا در رستورانهای مختلف ابلاغ کردهاست، افزود: این تعرفه بر اساس مواد اولیه به کار برده شده به همراه نوع خدمات و سرویسدهی ارائه شده در رستوران به علاوه سود 20 درصدی تعیین شده و چنانچه قیمت پیشنهادی رستوراندار برای هریک از غذاهای آن واحد با تعرفه همخوانی نداشته باشد، فهرست قیمت از سوی اتحادیه مردود اعلام میشود.
به گفته ابراهیمی، رستورانها به سه دسته ممتاز، درجه یک و درجه دو تقسیم میشوند که بر اساس این دستهبندی، 20 درصد رستورانهای شهر تهران، ممتاز، 30 درصد درجه یک و 50 درصد درجه دو هستند.
انتهای پیام/
انتهای پیام/