دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 15:51

تبیین سیاست‌های اداری و مالی سما در گردهمایی دبیران شورای نظارت و هماهنگی استان‌ها

دومین روز گردهمایی دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی استان‌ها به تبیین برنامه‌های معاونت اداری و مالی توسط مهندس محمد ابریشمی‌نیا معاون اداری و مالی و مدیران این حوزه اختصاص یافت.
کد خبر : 206914

به گزارش خبرنگار آنا، ابریشمی نیا با تشکر و قدردانی از همه دبیران شورای نظارت و هماهنگی و همراهی آنان تشریح مسایل این حوزه را به عهده مدیران خود واگذار کرد.


محمدرضا باوندپور مدیر کل امور اداری سما با اشاره به ساماندهی وضعیت نیروی انسانی غیر هیات علمی سازمان گفت: «باید با استفاده از رویکردهای مورد نظر دانشگاه آزاد اسلامی این ساماندهی را صورت دهیم.»


وی مصوبه شورای اداری و مالی سازمان مرکزی را به منظور ادامه به کار نیروهایی که از سال 92 آغاز به کار کرده اند را ضروری دانست.


مدیر کل امور اداری درباره تجدید نظر در نظام پرداخت حقوق و مزایا با رویکرد افزایش بهره وری کارکنان شاخص مالی را به عنوان مبنا عنوان کرد و گفت: «مبنا را سوددهی و زیاندهی سال 94 قرار دادیم بر اساس تراز مالی سال 95 اگر وضعیت سوددهی واحد ادامه داشت؛ پرداخت حق تخصص و مهارت به طوری که این مرکز در پایان 96 زیان‌ده نشود؛ بلامانع است. در خصوص پرداخت اضافه کار و کارایی نیز بازنگری صورت گیرد.»


باوندپور توجه به رفاه و تمهیدات لازم برای استفاده کارکنان از اماکن اقامتی و مراکز رفاهی دانشگاه را از اهم برنامه های بخش اداری اعلام کرد.


محمدحسین اقلامی مدیر کل امور مالی و خزانه دار سما هم اولین مبحث مالی هر واحد را تامین و تخصیص اعتبار عنوان کرد که بر اساس آن بودجه برنامه ریزی می شود.


وی با اشاره به مساله مهم تامین اعتبار گفت: «بودجه ما زمانی عملیاتی می شود که منابع درآمدی تامین شود. پایش کردن تامین اعتبارات و اصلاح فرآیندهای مالی و حسابداری از موضوعات مهم است. معاونت های واحد باید از صورت حساب های مالی و مقایسه سود و زیان این ترازنامه ها روزنه های مالی واحد خود را مشخص کنند.»


این مسئول با اشاره به پورتال مالی در سایت سازمان تاکید کرد که همه سوالات مربوط به امور مالی، ظرف 24 ساعت پاسخ داده می شود.


اقلامی بر مدیریت وجوه نقد، شامل سپرده های بانک ها و معادل وجه نقدی ،بررسی و تحلیل وضعیت درآمد و هزینه های کل سازمان در سراسر کشور به منظور اقدام برای کاهش هزینه ها و افزایش درآمدها تاکید کرد.


سهراب جهانگیری مدیرکل برنامه و بودجه و نظارت راهبردی سما نیز در راستای برنامه های راهبردی به نقاط قوت سازمان سما اشاره کرد و گفت: «معاونت های سما در این راستا باید به نقاط قوت و ضعف توجه کنند تا بتوانند با بازنگری کلی در این امور به اهداف و برنامه های جدید دست یابند و از تمام تهدیدها و تبدیل آنها به فرصت های پیش رو استفاده کند.»


وی با اشاره به نتایج استخراج شده از استراتژی سازمان خاطرنشان کرد:«این نتایج نشان می دهد ما باید به قوام بخشی بر بهبود سیستم های آمار و اطلاعات، توسعه منابع انسانی ماهر و ایجاد ساز و کار مناسب، استانداردسازی فضا و ...بپردازیم.»


جهانگیری رشد متوازن را 7 درصد اعلام کرد و گفت: «خوشبختانه مدارس ما به 6 درصد این رشد دست یافته اند.»


مدیرکل برنامه و بودجه سما درباره نمودار تشکیلاتی سازمانی تصریح کرد: «این نمودار بر اساس تعداد دانشجو، تعداد کارمند بر اساس نصاب دانشجو تهیه شده است.»


محمدجلال فتحی مدیر بازرسی و رسیدگی به شکایات و حسابرسی سما هم اصلی ترین کار مجموعه خود را تهیه منشور کمیته حسابرسی و حسابرسی داخلی عنوان کرد و گفت: «با ایجاد بانک اطلاعاتی واحدها در همه استان ها برای آنها پرونده جاری و دائمی تشکیل داده ایم.»


وی فعالیت کمیته بازنگری حسابرسی را در سما بر مبنای اصلاح و رفع مشکلات و نواقص اعلام کرد.


حمید مومنی خواه مدیر کل عمران سما نیز با ارائه گزارشی از وضعیت پروژه های نیمه کاره در سراسر کشور گفت: «موضوع تعمیر و نگهداری ساختمان های موجود، زیباسازی فضاها، توجه به ایمنی و وضعیت بهداشتی از مسائل مهمی است که باید معاونان به آن توجه کنند.»


وی درباره تعیین تکلیف املاک سما شامل اخذ پایان کار، تبدیل برگه واگذاری به سند مالکیت و ... به دبیران شورای نظارت تاکید کرد.


دکتر مهرداد افشون نماینده دبیران شوراهای نظارت و هماهنگی در شورای اداری، مالی سازمان درباره نتایج جلسات شورای ا داری و مالی به صورت تیتروار مسائل حل شده را عنوان کرد و گفت: «تبدیل وضعیت، برقراری حق تخصص، صدور مجوز مرخصی بدون حقوق، رسمی به قطعی رد 10 درصد رسمی به قطعی، استفاده از توانمندی اعضای هیات علمی، تفویض بخشی از اختیار مالی به شوراهای نظارت و هماهنگی، تفویض بخشی از فعالیت های عمرانی، صدور کارت شناسایی جدید و ... از این نتایج است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: سما
ارسال نظر
قالیشویی ادیب