دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 14:59

برنج گران نمی‌شود

دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه افزایش قیمت اقلام خوراکی برای ماه مبارک رمضان شامل برنج نخواهد بود، گفت: ایامی مانند محرم، نوروز و ماه مبارک رمضان تاثیری بر قیمت بازار برنج ندارند.
کد خبر : 20690

جمیل علیزاده شایق در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا با بیان اینکه مردم پیش از فرا رسیدن ایام مناسبتی به فکر تامین برنج مورد نیاز خود هستند، افزود: در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم برنج درجه یک بدون شکستگی و خرده در مراکز تولید و استان‌های شمالی کشور از 7 هزار تومان تجاوز نمی‌کند اما متاسفانه یک برند در دو فروشگاه عرضه سطح تهران قیمت‌های متفاوتی دارد.


وی تصریح کرد: در آبان‌ماه فصل برداشت برنج به پایان می‌رسد اما از آنجا که مصرف این محصول همچنان ادامه دارد بنابراین قیمت‌ها کمی افزایش می‌یابد.


علیزاده شایق با بیان اینکه این افزایش قیمت پس از عید کمی بیشتر می‌شود، اظهار کرد: در زمان فصل برداشت قیمت‌ها کاهش می یابد. اما باید خودمان را برای رشد منطقی و طبیعی قیمت تا پایان تیر و مرداد که برنج تازه وارد بازار می‌شوند، آماده کنیم.


وی درباره واردات برنج نیز ادامه داد: زمانی که صحبت از واردات برنج به میان می‌آید همه نگاه‌ها به سمت انجمن واردکنندگان این محصول است در حالیکه این انجمن مسئولیت همه وادرات را بر عهده نمی‌گیرد.


دبیر انجمن برنج کشور با بیان اینکه در فروردین‌ماه امسال 45 هزار تن برنج وارد کشور شده است، عنوان کرد: گفته می‌شود این میزان واردات مربوط به ثبت و سفارش‌های گذشته بوده است اما باید تکلیف برنج‌های وارداتی از مبادی قانونی و گمرگ و قاچاق مشخص شود.


علیزاده شایق بیان کرد: در نشست مشترک با انجمن واردکنندگان برنج اعلام کردند که این انجمن نیز برای حمایت از تولید داخلی با واردات بی‌رویه برنج مخالف است اما در مجموع باید تعیین شود که چه میزان از وادرات از سوی سازمان‌های مسئول و چه میزان نیز از مبادی قاچاق وارد کشور می‌شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته