دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 11:22
از سوی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران تا پایان بهار صورت می‌گیرد

ارائه خدمات ICU در منزل بیماران

خدمات ICU در منزل بیماران تا پایان بهار 94 از سوی مرکز درمان در منزل (دم)، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ارائه می‌شود.
کد خبر : 20689

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر مراد اسماعیل زالی گفت: بخش مراقبت ویژه به خصوص بخش ICU از حساس‌ترین بخش‌های استراتژیک یک بیمارستان است که علاوه بر حساسیت‌های مراقبتی، بار مالی زیادی برای بیمارستان، بیمه‌ها و بویژه بیماران بدنبال دارد.


مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران ادامه داد: به علت هزینه بالای بستری در بیمارستان، طیف جدید و گسترده‌ای از خدمات ICU تعریف شده که شیوه ارایه خدمات ICU در منزل است.


دکتر زالی افزود: با ارائه این خدمت در منزل میزان هزینه‌های درمانی به یک سوم کاهش می‌یابد و علاوه بر حذف هزینه بستری، بیماران می‌توانند در منزل و در محیط خانواده خدمات درمانی را دریافت کنند.


وی اعلام کرد: پروتکل درمانی ICU در منزل طراحی شده و مرکز دم در این راستا گام‌های اولیه را برداشته است اما برای ارائه خدمات کامل‌تر نیاز به سیر مراحل قانونی آن است.


مدیر مرکز درمان در منزل جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران افزود: برای اجرای این طرح، تیمی مجرب متشکل از متخصصان اورژانس، هوشبری، پزشک عمومی، پرستاران آموزش دیده و مراقبان با تجربه در این مرکز تشکیل شده و تجهیزات مورد نیاز نیز در دست تهیه است و پیش بینی می‌شود واحد ICU در منزل تا پایان بهار 94 به بهره‌برداری کامل برسد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته