دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس

منتظر ادغام مناطق آزاد با وزارت اقتصاد هستیم

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: طبق قانون برنامه ششم، مقرر شده بود که در سال 96 بحث ادغام شورای عالی مناطق آزاد با وزارت اقتصاد در دستور کار قرار بگیرد.
کد خبر : 206858

به گزارش گروه اقتصادی آنا، محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی درباره ادامه راه سازمان مناطق آزاد در دولت دوازدهم گفت: طبق قانون برنامه ششم، مقرر شده بود که در سال 96 بحث ادغام شورای عالی مناطق آزاد با وزارت اقتصاد در دستور کار قرار بگیرد.


وی ادامه داد: نمایندگان مجلس در نشست علنی دی‌ماه سال گذشته در جریان رسیدگی به لایحه برنامه ششم توسعه «ماده27» این لایحه را پس از بحث و بررسی با 148 رای موافق به تصویب رساندند.


طبق تبصره مهم این ماده، تمامی وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات با حفظ شخصیت حقوقی مستقل و رعایت ضوابط و قوانین مربوطه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل و وزیر مربوط مسئول اجرای قوانین مربوط به حوزه مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی خواهد بود.


همچنین به موجب مصوبه مجلس، ایجاد هر گونه منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی جدید منوط به تصویب مجلس و تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز برای استقرار واحدهای تولیدی شده است، ضمن آنکه اخذ مجوز مورد نیاز از قبیل تأییدیه زیست‌محیطی، نظامی و امنیتی با رعایت قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری صنعتی مصوب 7 شهریورماه 1372 و قانون چگونگی ایجاد مناطق ویژه اقتصادی مصوب 1384 امکان‌پذیر است.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته