دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 13:43
اعطا در نشست خبری تاکید کرد:

برگزاری جلسات غیرعلنی شورا درصورت کسب رای دو سوم اعضا

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: در ماده 15 قانون شوراها تصریح شده که برگزاری جلسات شورا به صورت علنی است و برگزاری جلسات غیر علنی نیاز به رای دو سوم اعضا دارد.
کد خبر : 206842

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، علی اعطا ظهر امروز در نخستین نشست خبری خود با خبرنگاران اظهار کرد: ما در روز چهارشنبه نخستین جلسه شورا را تشکیل دادیم و در این جلسه هیات رئیسه شورا و شهردار تهران انتخاب شدند؛ بلافاصله نامه انتخاب شهردار را به وزارت کشور فرستادیم و تلقی ما این بود که طی یکی، دو روز حکم صادر می‌شود و نیازی به سرپرست نیست.
وی ادامه داد: شب گذشته آقای هاشمی، خانم امانی و بنده جلسه‌ای با وزیر کشور داشتیم و رحمانی فضلی در این جلسه گفت که این فرایند به طور طبیعی ممکن است زمان ببرد. از این رو طبق دستورالعمل‌ها و مقررات باید سرپرست تعیین کنیم.


سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران توضیح داد: بر این اساس امروز رای‌گیری صورت گرفت و مصطفی سلیمی به عنوان سرپرست شهرداری انتخاب شد. با این حال امیدوار هستیم هر چه زودتر حکم دکتر نجفی صادر شود.


اعطا در ادامه توضیح داد: به زودی این فرایند طی می‌شود و شهردار فعالیت خود را به صورت رسمی در ساختمان شهرداری آغاز خواهد کرد.


وی در ادامه پیرامون برگزاری جلسات علنی شورا نیز گفت: در ماده 15 قانون شوراها تصریح شده که برگزاری جلسات شورا به صورت علنی است و برگزاری جلسات غیرعلنی نیاز به رای دو سوم اعضا دارد. از این رو جلسات یکشنبه و سه شنبه شورا علنی برگزار خواهد شد و در صورت نیاز جلسات موردی با کسب دو سوم آرا غیرعلنی برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: از این پس بعد از جلسات شورای شهر در روز یکشنبه جلسه خبری سخنگو با خبرنگاران برگزار می‌شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته