دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 11:04
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران:

نوسازی در مقیاس بلوک شهری، از راه‌های برون رفت از مشکلات نوسازی‌ست

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، نوسازی در مقیاس بلوک شهری را یکی از راه حل‌های پیش‌بینی شده جهت رفع نیازهای خدماتی محلات و افزایش سهم تشویقی ساکنان، مالکان و سرمایه‌گذاران در نوسازی مردمی دانست.
کد خبر : 20684

به گزارش گروه اجتماعی آنا، عباداله فتح اللهی با بیان این که ریزدانگی، نفوذ ناپذیری، کمبود و کسری خدمات از جمله مهم‌ترین مشکلات عملکردی و کالبدی محلات دارای بافت فرسوده محسوب می‌شوند، افزود: عمده راه‌حل‌های برون رفت از این مشکلات در سالیان گذشته بر مبنای تکیه بر مشوق‌های مالی، مشوق‌های ضابطه و قوانین شهرسازی و مواردی از این دست بوده که تا حدود زیادی توانسته است در راستای جلب حمایت و مشارکت شهروندان در نوسازی بافت فرسوده مؤثر واقع شود.
فتح اللهی تصریح کرد: بنابراین با توجه به پیچیدگی فراوان مسائل و مشکلات پیش گفته در بافت‌های فرسوده شهری و نیز لزوم بهره‌برداری هرچه بیشتر از سهم تشویقی ساکنان، مالکان و سرمایه‌گذاران در نوسازی مردمی و در عین حال رفع نیازهای خدماتی محلات دارای بافت فرسوده، نوسازی در مقیاس بلوک شهری به عنوان یکی از راه حل‌های پیش‌بینی شده معرفی شده است.


وی اظهار کرد: در این رویکرد، بیشترین امتیازها اعم از حمایت از مالکان و سازندگان در مراحل تعریف پروژه، طراحی، تشکیل پرونده، اخذ مجوز و نظارت بر کیفیت ساخت‌وساز برای پروژه‌های در مقیاس بلوک شهری پیش‌بینی شده است.


به گفته‌ی وی دریافت اطلاع از چگونگی دریافت این مشوق‌ها از طریق دفاتر خدمات نوسازی محلات فراهم شده و این دفاتر تا آخرین مراحل پایان کار و بهره‌برداری از پروژه‌های نوسازی در مقیاس بلوک شهری، همراه مالکان و سازندگان خواهند بود.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران گفت: شهروندان تهرانی می‌توانند با مراجعه به دفاتر خدمات نوسازی، ضمن بهره‌مندی از این مشوق‌ها، از همراهی و مساعدت دفاتر خدمات نوسازی در همه مراحل نوسازی بهره‌مند شوند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب