دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 16:08
مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی اعلام کرد:

برابری هزینه یک ماه تامین اجتماعی با بودجه سالیانه برخی دستگاه‌ها

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: در اسفندماه گذشته ۸ هزارمیلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است که این هزینه با بودجه سالیانه بسیاری از دستگاه ها برابری می‌کند.
کد خبر : 206834

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از سازمان تامین اجتماعی، سیدتقی نوربخش در جلسه‌ با نمایندگان جامعه کارگری که همزمان با هفته دولت برگزار شد، افزود: هفته دولت و سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر فرصتی برای بازگویی خدمات گسترده سازمان تامین اجتماعی به جامعه بیمه شدگان و بازنشستگان است.


مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به محدودیت‌های مالی برای ارائه خدمات این سازمان، گفت: در این سال‌ها مدیران و کارکنان سازمان تامین اجتماعی با همه وجود تلاش کرده و از تمامی امکانات و ظرفیت‌های قانونی استفاده کرده‌اند تا محدودیت‌ها و مشکلات به جامعه تحت پوشش این سازمان یعنی کارگران و بازنشستگان منتقل نشود.


وی افزود: سازمان تامین اجتماعی در دولت‌های گذشته پاشنه آشیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود اما در دولت تدبیر و امید این‌گونه نبود و سازمان تامین اجتماعی در این دولت نقطه قوت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بوده است.


نوربخش گردش مالی بالا را از ویژگی‌های سازمان تامین اجتماعی عنوان کرد و افزود: در اسفند سال گذشته ٨٠٠٠ میلیارد تومان برای ایفای تعهدات سازمان تامین اجتماعی هزینه شده است که این هزینه با بودجه سالیانه بسیاری از دستگاه‌ها برابری می‌کند و سازمان تامین اجتماعی چنین مبالغ قابل توجهی را بدون اتکا به دولت تجهیز می‌کند.


وی اظهار امیدواری کرد که در دولت دوازدهم شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و افزایش توان مالی سازمان تامین اجتماعی باشیم و با حمایت دولت و مجلس شورای اسلامی امکان کاهش محدودیت‌ها و ارتقاء خدمات سازمان تامین اجتماعی فراهم شود.


محمدحسین مهدوی عادلی، رئیس هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گفت: سازمان تامین اجتماعی ٤٢ میلیون نفر ذی نفع دارد و این سازمان باید از تمامی امکانات در مسیر خدمت رسانی به این جامعه بزرگ حداکثر استفاده را انجام دهد.


وی وجود ساختار تامین اجتماعی قوی و کارآمد را ضامن استحکام و قوام جامعه در برابر مشکلات دانست و گفت: کشورهایی از موج تلاطمات اجتماعی در امان هستند که سیستم‌های تامین اجتماعی قوی تری دارند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته