دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 12:42
رئیس سازمان حج اعلام کرد:

برنامه زمان‌بندی برای حضور کاروان‌ها در رمی جمرات

رئیس سازمان حج و زیارت به برنامه زمانبندی شده برای حضور کاروان‌ها در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم برای رمی جمرات اشاره کرد و رعایت آن را برای حفظ سلامت و امنیت زائرین الزامی دانست.
کد خبر : 206804

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، حمید محمدی در همایش کاربردی دستیاران زن که با هدف توجیه دستیاران زن مجموعه‌ها و کاروان‌ها نسبت به آخرین برنامه ریزی‌ها برای ایام تشریق برگزار شد، بر نقش مهم دستیاران در عملیات حج تاکید کرد.


معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از محدودیت‌های موجود بر سر راه حج امسال گفت و افزود: اگر زائرین از اقدامات صورت گرفته مطلع باشند قطعا با شما همراهی بیشتری خواهند داشت و با عنایت خداوند تا این لحظه سفر همه برنامه‌ها خوب پیش رفته است که این وضعیت آرام نباید ما را دچار غفلت کند.


رئیس سازمان حج و زیارت با اشاره به دغدغه ایام تشریق در بین زائرین به لزوم دقت و نظم و اجرای صحیح دستورالعمل‌های سازمانی تاکید کرد و افزود: دستیاران زن مجموعه و کاروان‌ها نقش به سزایی در پیشبرد اهداف تعیین شده دارند و مدیریت خیام خانم‌ها در عرفات و منا و جلوگیری از هر گونه بی نظمی و نا آرامی از مواردی است که دستیاران باید آن اهتمام ویژه داشته باشند.


محمدی به برنامه زمانبندی شده برای حضور کاروان‌ها در روزهای دهم، یازدهم و دوازدهم برای رمی جمرات اشاره کرد و رعایت آن را برای حفظ سلامت و امنیت زائرین الزامی دانست و گفت: شایسته است دستیاران زن کاروان از هم اکنون به زائرین زن اطلاع رسانی لازم را در همه موارد لازم داشته باشند که نگرانی و دغدغه را از ایشان رفع کنند.


در ادامه این جلسه سرخوش مدیر عملیات ایام تشریق نیز در خصوص جزئیات مسایل اجرایی ایام تشریق مانند حمل و نقل ترددی؛ عرفات و منا توضیحاتی را برای دستیاران زن بیان کرد و از ایشان خواست تا موارد مطرح شده را به زائرین اطلاع رسانی داشته باشند.


نصیری، مدیرکل حراست سازمان حج و زیارت نیز در سخنانی در مزایای طرح مچ بندهای شناسایی نکاتی را بیان و توصیه‌هایی را در خصوص موارد امنیتی تشریح کرد.


در ادامه این همایش پیرحسین کولیوند، معاون مرکز پزشکی حج ضمن اشاره به برنامه‌های هیات پزشکی برای ایام تشریق در حوزه پیشگیری و اقدام مناسب برخی از مخاطرات از جمله گرمازدگی، تجمع انبوه ، سقوط و... توضیحاتی را ارائه کرد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته