دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 10:54

کاهش 25 درصدی تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک

طوفان دریایی هاروی در خلیج مکزیک تولید نفت آمریکا را به شدت کاهش داده است. این امر امید تولیدکنندگان نفت را برای افزایش قیمت تقویت می کند.
کد خبر : 206758

به گزارش خبرنگار اقتصادی آنا،‌در حالی که قیمت نفت در هفته گذشته کاهشی بود، انتظار می‌رود با وقوع توفان هاروی‌ و کاهش 25 درصدی تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک،‌ معاملات طلای سیاه در روز دوشنبه با رشد قیمت همراه باشد.


در همین رابطه اداره ایمنی و حفظ محیط زیست آمریکا اعلام کرد که تندباد دریایی هاروی حدود ۲۵ درصد از ظرفیت تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک را تعطیل کرده است.


25 درصد تولید نفت آمریکا در خلیج مکزیک 428 هزار بشکه در روز نفت را شامل می‌شود و خروج آن از بازار نفت در کنار تحریم های ونزوئلا از سوی آمریکا می‌تواند یک شوک جدی برای قیمت نفت به شمار آید.


آمریکا حدود 1.75 میلیون بشکه نفت در روز از خلیج مکزیک تولید می‌کند. از سوی دیگر تولید گاز نیز به واسطه این توفان با مشکل مواجه شده و 26 درصد از تولید گاز در این خلیج به مخاطره افتاده است.


این توفان سکوهای نفتی و گازی را هم درگیر کرده و تعطیلی 112 سکو و 50 درصد دکل های حفاری را به دنبال داشته است.


همچنین چندین پالایشگاه در خلیج مکزیک وجود دارد که با تعطیلی مواجه شده اند. تعطیلی پالایشگاه ها می تواند شرایط را برای تامین سوخت مورد نیاز آمریکا با مشکل مواجه کند.


آمریکا پیش از این اعلام کرده بود در صورت کمبود نفت به دلیل توفان در خلیج مکزیک از ذخایر استراتژک خود استفاده خواهد کرد. این امر نیز می تواند سیگنال مثبتی برای بازار نفت به شمار آید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته