دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
06 شهريور 1396 - 08:51
منصور برزگر درگفت‌وگو با آنا؛

از مردم ایران عذرخواهی می‌کنم/ باید حد و اندازه طلایی مشخص شود

عضو شورای فنی کشتی آزاد گفت: من به دلیل شکست تلخ آزادکاران در پاریس و اینکه نتوانستند انتظارات را برآورده کنند از مردم ایران عذر خواهی می‌کنم.
کد خبر : 206745

منصور برزگر درگفت‌وگو با خبرنگار ورزشی آنا، درباره عملکرد تیم ملی کشتی آزاد در مسابقات جهانی فرانسه گفت: «چندین مسئله در ناکامی آزادکاران ایران وجود دارد. البته ما انتظار آن را داشتیم که تنها حسن یزدانی مدال‌آوری کند و دیگر ملی‌پوشان به مدالی نرسند.»


او ادامه داد: «به نظر من کادرفنی شجاعت کرد و نیامد در مسابقات جهانی از با تجربه‌ها استفاده کند.در میان نفرات حاضر در تیم ملی در مسابقات جهانی برخی با قرعه خوبی روبه‌رو نشدند، برخی بدشانسی آوردند و نفراتی هم بد کشتی گرفتند ولی تا زمانی که تیم برنگردد و کادرفنی گزارش خود را به ما ندهد، نمی‌توانیم در مورد عملکرد یکایک بچه‌ها نظری بدهیم. صبر می‌کنیم تا تیم به ایران بیاید و نظرات را بشنویم تا با بررسی کامل شرایط درباره اتفاقات رخ داده صحبت کنیم.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد افزود: «مردم از کشتی انتظار دارند ولی در توجهات کسی به فکر ملی‌پوشان نیست. همین حسن یزدانی فوق‌ستاره کشتی ایران می‌تواند در المپیک توکیو به راحتی دومین مدال طلای خود در المپیک را تکرار کند ولی چه توجهی به کشتی‌گیری می شود که مدال طلای جهان و المپیک را گرفته است. کسی که تنها در یک مسابقه خود نتوانست حریفش را با امتیاز ضربه فنی شکست دهد. آیا برای چنین قهرمانی شرایطی فراهم کرده‌ایم که راحت زندگی کند و بدون دغدغه تنها به کشتی گرفتن فکر کند.»


وی خاطرنشان کرد: «ما قهرمان‌های زیادی در کشتی داشتیم که با عدم توجه از قهرمانی دور شدند. تیم ما در فرانسه جوان شده بود و اکثر کشتی‌گیران ما به خاطر کمبود تجربه به حریفان دوم و سوم‌شان باختند. آنها قاصله زیادی با رقبا نداشتند و در اثر یک اشتباه یا یک غفلت به یک تاکتیک ساده باختند.»


برزگر افزود: «بعد از المپیک لندن که قرار شد کشتی از المپیک حذف نشود تمامی تیم‌های دنیا با سرمایه‌گذاری که انجام دادند در این 5 ساله سیر صعودی خوبی را طی کردند و بسیار آماده شده‌اند. همگان نظاره‌گر بودند که روس‌ها امسال نه در آزاد و نه در فرنگی به مدال طلا نرسیدند. ژاپنی‌ها پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کردند و آمریکایی‌ها که در کشتی آزاد قهرمان جهان شدند با سرمایه‌گذاری مناسبی که انجام دادند تیمی سرحال و با قدرت را راهی مسابقات کردند.»


او ادامه داد: «تغییر قوانین کشتی هم از عواملی است که در ناکامی کشتی ما بی‌تاثیر نیست. ملی‌پوشان کشتی ما هنوز با قوانین جدید همخوانی پیدا نکرده‌اند. ما شاهد این بودیم که در سنگین وزن 10 امتیاز جابه‌جا شد. درگذشته این گونه نبود و ما برای آنکه تبدیل یه یکی از قدرت‌های جهان شویم نیاز به تجدیدنظر کلی در شرایط تیم‌مان داریم.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد درباره عدم رضایت رسول خادم از عملکرد آزادکاران در رقابت‌های جهانی فرانسه بیان کرد: «بالاخره نه خادم نه هیچ‌کس از این نتایج راضی نیست. ما منتظر هستیم تا تیم به ایران برگردد و گزارش کادرفنی و توضیحات آنها را درباره اینکه چرا تیم نتوانست موفق باشد را بشنویم تا دلایل شکست را مورد بررسی قرار دهیم.»


وی در واکنش به این مسئله که ملی‌پوشان کشتی آزاد با تایید شورای فنی به مسابقات جهانی رفتند، تصریح کرد: «ما در پاسخ به اینکه چرا تیم ملی چنین نتایجی گرفت از مردم عذرخواهی می‌کنیم ولی باید بگویم که ما براساس گزارش کادرفنی و با توجه به نتایجی که پیش از این گرفته شده بود نفرات را تایید کردیم. شورای فنی در تمرینات تیم دخالتی نداشته چون اجازه این کار را پیدا نکرده است. کادرفنی باید پاسخگوی عملکرد تیم باشد و ما منتظریم تا آنها برگردند و دلایل خود را درباره اتفاقات رخ داده ارائه کنند.»


برزگر در مورد اینکه طلایی را در حد سرمربیگری تیم ملی کشتی آزاد می‌داند یا نه، اظهارکرد: «تنها طلایی نیست که باید حد و اندازه او مشخص شود. علی اکبر دودانگه و امیر توکلیان که از شاگردان طلایی بودند و دستیار او در تیم ملی هستند هم در کنار تیم بودند. ایرادها در تیم ملی کشتی آزاد زیاد است. ما به غیر از حسن یزدانی که به خوبی در وزن 86 کیلوگرم جای کریمی را پر کرد در سایر اوزان نفرات جایگزین مناسبی نداریم. در همین دوره مصدومیت حسن رحیمی را رضا اطری نتوانست پر کند. البته غلام محمدی سرمربی نوجوانان شده و دیگر مربیان هم باید کار کنند تا پشتوانه‌سازی خوبی در تمامی رده‌های سنی انجام شود تا این‌قدر فاصله بین نفرات اول و دوم در تمامی اوزان را شاهد نباشیم.»


عضو شورای فنی کشتی آزاد تاکید کرد: «ما باید نحوه تمرینات را به دقت بررسی کنیم تا بدانیم چرا ملی‌پوشان ما در لحظات آخر بازی برده را می‌باختند. چرا سیستم دفاعی بچه‌ها این‌قدر بد بود که با یک تاکتیکی که در تمرینات روی آن کار نشده بود یا کمتر کار شده بود آنها کپ می‌کردند و به رقبای‌شان امتیاز می‌دادند. کادرفنی باید بگوید که چرا شاگردانش در حدی نبودند که تیم در میان 3 تیم برتر جهان قرار بگیرد. ما در شورای فنی همه این موارد را بررسی خواهیم کرد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته