دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
05 شهريور 1396 - 10:44

اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران انتخاب شدند

اعضای کمیسیون‌های شورای شهر تهران با کسب تمامی 21 رای به تصویب رسیدند.
کد خبر : 206741

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، تعداد کمیسیون‌ها و انتخاب اعضا برای آن موضوعی بود که در دستور کار امروز جلسه دوم شورای شهر پنجم قرار گرفت.


در ابتدای جلسه محسن هاشمی رئیس شورای شهر با بیان اینکه بهتر است هم اکنون همین تعداد کمیسیون (6 کمیسیون) را مورد تایید قرار دهیم، گفت:‌ اگر قرار است کار کارشناسی انجام شود از تعداد کمیسیون‌ها کاسته شود باید این موضوع پس از بررسی و انجام کارهای کارشناسی به رای گذاشته شود اما برای اینکه کار روی زمین نماند بهتر است فعلا با همین تعداد کمیسیون کار خود را آغاز کنیم.


در ادامه احمد مسجد جامعی دیگر عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه در گذشته تعداد این کمیسیون‌ها به سه کمیسیون می‌رسید، گفت: در شورای شهر چهارم با توجه به تعداد اعضا تعداد به 6 کمیسیون افزایش پیدا کرد و هم اکنون در شورای پنجم باید هر عضو حداقل به عضویت یک کمیسیون درآید.


مسجد جامعی با بیان اینکه تعداد اعضای کمیسیون‌ها بین سه تا 5 نفر است، تصریح کرد: در برخی از شهرها نیز که اعضای شورای شهرشان به 11 نفر می‌رسد تعداد کمیسیون‌ها نیز به 8 رسیده است اما با شرایط فعلی در شورای شهر تهران هر کدام از دوستان می‌توانند حداقل در بیش از یک کمیسیون عضو باشند.


در ادامه محمود میرلوحی با بیان اینکه تعداد کمیسیون‌ها به گونه‌ای است که مرزها حفظ شده و در تمام مسائل می‌توان تصمیم‌گیری کرد، اضافه کرد: حضور 5 نفر در هر کمیسیون لازم است و به دلیل کاهش اعضا لازم است هر عضو در چند کمیسیون فعالیت کند.


همچنین مرتضی الویری معتقد بود که با توجه به کاهش اعضا از 30 به 21 نفر باید تعداد کمیسیون‌ها به 5 کمیسیون کاهش یابد و کمیسیون حقوقی به کمیسیون برنامه و بودجه ملحق شود.


در ادامه زهرا نژاد بهرام تاکید کرد که حفظ کمیسیون‌های تخصصی بر اساس مرزبندی‌های تعریف شده الزامی است زیرا این موضوع حاصل یک عقل جمعی است.


نژاد بهرام ادامه داد: 6 کمیسیون تخصصی با توجه به مرزبندی‌های صورت گرفته باید حفظ شوند و اگر قرار باشد کمیسیونی کاسته شود یا تغییراتی صورت گیرد باید بر اساس تایید فرمانداری باشد که این اتفاق نیز غیر کارشناسی است و باید بر حفظ کمیسیون‌ها تاکید کنیم.


در ادامه اعضای کمیسیون‌ها به شکل زیر تعیین شدند.


کمیسیون حمل و نقل و عمران: محسن هاشمی، افشین حبیب‌زاده، محمد علی‌خانی، شهربانو امانی


کمیسیون معماری و شهرسازی: علی اسحاق، محمد سالاری، زهرا نژاد بهرام


کمیسیون اجتماعی فرهنگی: محمد جواد حق شناس، حسن خلیل آبادی، احمد مسجد جامعی، بشیر نظری، الهام فخاری


کمیسیون برنامه و بودجه: بهاره آروین، حسین رسولی، مجید فراهانی، مرتضی الویری، حبیب میرلوحی


کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری: ناهید خداکرمی، آرش حسینی میلاد، زهرا صدر اعظم نوری


و در آخر کمیسیون حقوقی و نظارت: ابراهیم امینی و حضور نمایندگان از 5 کمیسیون دیگر با رای 21 عضو شورای شهر تهران به تصویب رسید.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته