دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ارائه مقاله عضو هیات علمی واحد شهرکرد در دانشگاه بیرمنگام انگلستان

نهمین کنفرانس بین المللی زبان شناسی پیکره ای (Corpus Linguistics) به مدت پنج روز در دانشگاه بیرمنگام کشور انگلستان برگزار شد.
کد خبر : 206721

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در این کنفرانس نزدیک به 200 مقاله به‌صورت سخنرانی، 120 مقاله- پوستر و 9 کارگاه تخصصی در زمینه‌های مختلف مطالعات زبان‌شناسی پیکره‌ای و کاربرد آن در حوزه های آموزش زبان، تحلیل گفتمان، مطالعات ترجمه، جامعه شناسی زبان و نقد و سبک شناسی ادبی با استفاده از پیکره های زبانی و کاربرد نرم افزارهای تحلیل زبان ارائه شد.


عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد نیز مقاله خود را به این کنفرانس ارائه کرد.



دکتر مهرداد سپهری عضو هیات علمی گروه زبان انگلیسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهرکرد با شرکت کامل در این کنفرانس معتبر به ارائه مقاله خود با عنوان How Data-Driven Learning Can Help EFL Learners


Improve Their Micro Level Skills of Writing” بصورت سخنرانی پرداخت.


نگارنده در این مقاله به اثرات روش یادگیری داده‌محور (DDL) بر پیشرفت مهارت‌های نگارشی فراگیران زبان انگلیسی پرداخته و با انجام یک پژوهش تجربی نشان داده است که استفاده از متون بسامدنگارشده کامپیوتری (concordancing) در تدریس ساختارها و الگوهای زبانی در سطح خرد (Micro-skills) تاثیر مثبت بیشتری بر رشد مهارت نگارش زبان آموزان نسبت به کلاس‌هایی که در آن صرفاً از کتاب درسی، توضیحات معلم و انجام تمرینهای متداول استفاده می شود؛ دارد.



کنفرانس بین‌المللی زبان‌شناسی پیکره‌ای از سال 2001 به‌صورت دوسالانه در کشور انگلستان برگزار شده و تاکنون دانشگاه‌های بیرمنگهام، لیورپول و لانکستر میزبانی آن را بر عهده داشته اند. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده دهمین دوره این کنفرانس در سال 2019 در دانشگاه کاردیف کشور ولز برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب