دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1396 - 21:05
صدور حکم نجفی در هاله‌ای از ابهام؛

سالاری: حکم نجفی امضا می‌شود و نیازی به سرپرست نیست/ صدراعظم نوری: اقدامات لازم را برای سرپرستی انجام خواهیم داد

سالاری در پاسخ به این سوال که اگر حکم نجفی ظرف 48 ساعت آینده امضا نشود، شورا به دنبال حکم سرپرستی خواهد رفت یا خیر، گفت: حکم نجفی امضا می‌شود و نیازی به سرپرست نیست.
کد خبر : 206648

گروه اجتماعی آنا: عصر چهارشنبه اول شهریورماه بود که محمد علی نجفی با 21 رای از سوی شورای شهر تهران، به عنوان شهردار پایتخت انتخاب شد. بر اساس قانون، می‌بایست وزارت کشور حکم وی را برای جلوس بر کرسی خیابان بهشت صادر کند اما اکنون که چهار روز از تاریخ مذکور گذشته هیچ خبری از ساختمان فاطمی مخابره نشده است. این سکوت حاشیه‌هایی را نیز به همراه داشته است.


هرچند هوشنگ خندان دل معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور ادعا کرده که حکم نجفی در انتظار طی تشریفات قانونی است اما سوال واضح و مبرهن این است که آیا تهران بدون شهردار معنا دارد و اینکه چرا شورای شهر از قبل با انتخاب سرپرست، پیش‌بینی این تشریفات و مدت زمان قانونی را نکرده است؟!


البته از روزهای آغاز به کار شورای شهر پنجم تهران، اخبار زیادی مبنی بر معرفی سرپرست برای شهرداری پایتخت مخابره شد اما هیچکدام به ورطه عمل نرسید تا اینکه کلان‌شهر تهران بیش از 4 روز خود را بدون شهردار سپری کند.


سالاری: شهردار تهران نجفی است و نیازی به سرپرست هم نداریم!


محمد سالاری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در واکنش به عدم صدور حکم نجفی برای ساختمان بهشت، گفت: هیچ مشکلی در این رابطه وجود ندارد و حکم نجفی در حال طی مراحل قانونی است.


وی در پاسخ به این سوال که آیا بهتر نبود شورای شهر با انتخاب یک سرپرست برای این مدت زمان پیش‌بینی‌های لازم را ترتیب می‌داد، اظهار داشت: شورا قطعا پیش بینی‌های لازم را دارد اما نیازی به صدور حکم سرپرستی برای شهرداری احساس نکردیم.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه طی این روال طبیعی است، خاطر نشان کرد: ما نگرانی‌ در این رابطه نداریم و مطمئنیم ظرف یکی دو روز آینده حکم نجفی امضا و وی به ساختمان شهرداری خواهد آمد.


سالاری در پاسخ به این سوال که اگر حکم نجفی ظرف 48 ساعت آینده امضا نشود، شورا به دنبال حکم سرپرستی خواهد رفت یا خیر، گفت: حکم نجفی امضا می‌شود و نیازی به سرپرست نیست.


صدراعظم نوری: "نجفی به بهشت نمی‌رود" دروغ است!


از سوی دیگر، زهرا صدراعظم نوری دیگر عضو شورای شهر نیز در واکنش به انتشار برخی اخبار در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر اینکه وزارت کشور تمایلی به امضای حکم نجفی برای شهرداری تهران ندارد و او هیچگاه به بهشت نخواهد رسید، اظهار داشت: این اخبار کذب محض است و تنها به درد شایعه سازی در فضای مجازی می‌خورد.


وی بر همین اساس ادامه داد: شورا شهردارش را انتخاب کرده و مراتب به وزارت کشور هم اعلام شده اما باید روال قانونی طی شود.


عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه از وزیر کشور انتظار داریم هرچه سریعتر تکلیف حکم آقای نجفی را مشخص کند، خاطرنشان کرد: آقای وزیر میان تهران که بین 8 تا 12 میلیون نفر جمعیت دارد، با شهری که 500 هزارنفر جمعیت دارد تفاوت قائل باشد.


صدراعظم نوری در پایان و در پاسخ به این سوال که اگر طی 48 ساعت آینده حکم نجفی برای شهرداری تهران صادر نشود، شورای شهر پیش‌بینی‌ خاصی برای این موضوع دارد یا خیر، بیان داشت: ما اقدامات لازم را در صورت نیاز انجام خواهیم داد اما معتقدیم هرچه سریعتر این اتفاق از سوی وزیر کشور رخ خواهد داد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته