دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1396 - 20:12
آنا بررسی می کند:

انتقام "سلفی‌بگیران" از عکاسان با "گلابی"/ طراح "محدودیت عکاسان خبری" در مجلس چه کسانی بودند؟!

طرح محدودیت عکاسان خبری چند روز قبل در حالی از سوی برخی نمایندگان مجلس رسانه‌ای شد که هیچ نامی از طراحان اصلی این طرح به میان نیامد.
کد خبر : 206641

گروه سیاسی آنا: این روزها عکاسی و سلفی گرفتن در "بهارستان" را باید یکی از حاشیه‌های جالب خانه نمایندگان دانست. چه آن روزی که برخی اعضای پارلمان برای سلفی گرفتن با مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا آن فاجعه را رقم زدند و چه آن روزی که "گلابی خوری" یک نماینده سوژه عکاسان خبری شد.


اما نکته قابل توجه جریانی بود که چند روز در صحن علنی و پس از آن در شبکه‌های اجتماعی به راه افتاد و آن هم چیزی نبود جز خبر "محدودیت عکاسان در بهارستان".


خبری که خیلی زود دهان به دهان چرخید و حتی جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس ادعا کرد که این طرح از سوی قاضی‌پور مطرح و پیگیری شده است.


هرچند قاضی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آنا با الفاظی به استقبال ایمن آبادی رفت که قادر به انتشار آن‌ها نیستیم ]![، اما شواهد و قرائن نشان می‌دهد بیش و پیش از قاضی‌پور باید افرادی از حضور عکاسان و خبرنگاران در پارلمان بهراسند که تصاویر منتشره از آن‌ها در روز تحلیف باعث حواشی در مجلس شده است.


قاضی‌پور صراحتا ادعا کرده دلیل گلابی خوردنش در صحن علنی حمایت از کشاورزان بوده است.


اظهارات قاضی پور در حالی است که دو تن از نمایندگان عضو فراکسیون امید که از قضا در جمع سلفی معروف با موگرینی هم حاضر بودند در گفت‌وگو با آنا ادعا کردند حضور دائم خبرنگاران و عکاسان همه رسانه‌ها لزومی ندارد و چند عکاس محدود نیز می‌توانند اخبار پارلمان را پوشش دهند.


جالب آنجاست این دو نماینده با این توجیه که ما به دنبال اصلاح ساختار هستیم و نه مطرح کردن خود]![، به شرطی اجازه انتشار این اظهارات را دادند که نامی از آنها فاش نشود!


البته تب خبری محدودیت عکاسان در صحن علنی مجلس خیلی زود با اظهارات مدیرکل روابط عمومی مجلس شورای اسلامی خوابید؛ همانجا که کیایی گفت: طرح موضوع محدود کردن فعالیت عکاسان صحیح نبوده و همواره هیات رئیسه و نیز عموم نمایندگان محترم مجلس، حامی فعالیت مناسب‌تر رسانه‌ها در پوشش اخبار قوه مقننه هستند.


همه این چند سطر گفته شد تا بدانیم عده‌ای هستند که دوست ندارند پارلمان خاصیت اتاق شیشه‌ای خود را حفظ کند.


در پایان نباید این نکته را فراموش کرد که سلفی بگیران؛ "گلابی" را بهانه انتقام از عکاسان خبری قرار دادند و بارش را هم انداختند بر دوش "قاضی‌پور"؛ نماینده‌ای که ادعا کرده اتفاقا من به دنبال رسانه‌ای شدن اقدامم بودم و نه پنهان‌کاری!


انتهای پیام/

ارسال نظر
قالیشویی ادیب