دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
نامه یک پزشک به رئیس‌جمهور:

انتخابات نظام پزشکی از ابتدا با تضییع حقوق پزشکان آغاز شد

دکتر زهرا ریاضی، عضو هیات علمی بنیاد بیماری‌های نادر، در نامه‌ای به رئیس‌جمهور خواستار توجه به نحوه برگزاری انتخابات هیات رئیسه سازمان نظام پزشکی شد.
کد خبر : 206539

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر زهرا ریاضی در نامه خود به حسن روحانی آورده است:


رئیس جمهور گرامی ایران
جناب دکتر روحانی


سلام و عرض ارادت
بیش از نیم قرن از عمری که از خداوند گرفته‌ام و حیات اجتماعی سی و اند ساله‌ام بار دومی است که به مقامات عالی کشور برای دادخواهی نامه می‌نویسم، یک‌بار به مقام معظم انقلاب نوشتم و البته پاسخ مناسب دربافت کردم و این بار به حضرتعالی که رئیس جمهور محبوب بنده هستید و تمام تلاش خود را جهت انتخاب شما انجام داده‌ام. این‌ها را نه از باب خاصی بلکه فقط ابراز ارادت بود و اینکه شما را ملجا و مامن دادخواهی هم به لحاظ حقوق اجتماعی خودم و هم ارادت فکری و قلبی‌ام میدانم مصدع می‌شوم.


جناب رئیس جمهور هنوز در گرما گرم روز پزشک هستیم و یادمان هست که چه جماعتی در این کسوت حیات دنیوی خود را و چگونه می‌گذرانند و چه درد‌ها خود دارند که باید درمان شود.


جناب رئیس جمهور همان‌گونه که بسیار خوب و دقیق استحضار دارید ما سازمان نظام پزشکی داریم که بیش شصت سال قدمت دارد و همیشه پزشکان اندیشیده‌اند که چون خود افراد آن را انتخاب می‌کنند و مامن و حامی آنها است و البته بیماران. از گذشته‌ها بگذرم که تطویل نشود عرایض‌ام
در این دوره انتخابات نظام پزشکی از ابتدای برگزاریش با تضییح حقوق شروع شد و به صراحت کلام ریاست محترم نظارت بر انتخابات که فرمودند: درست است که تضییع حقوق زیادی صورت گرفت و علی رغم تقدیم شکواییه‌های متعدد و در خواست ابطال انتخابات به علت تشکیک و اکنون که ناظر انتخابات تایید می‌کنند تضییع صورت گرفته اما باز هم انتخابات را تایید کردند. ما هم چون اعتقاد به این داشته و داریم که فصل الخطاب قانون است در مقطع پذیرفتیم اما دنبال برگرداندن حقوق تضییع شده از طریق قانون هستیم، مع‌الوصف آنچه باعث شد با شما صحبت کنم این بود که در آخرین صحنه انتخابات روز گذشته برای انتخاب رئیس کل و اعضای شورایعالی، رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی جناب دکتر نوبخت قبل از شروع انتخابات در پیامکی وهن انگیز و القایی نتایج انتخابات را به صورت تبریک به منتخبین مجمع همانانی که باید رئیس کل و شورایعالی را انتخاب کنند پیشاپیش اعلام کردند و چه زیبا پیش بینی کرده بودند بادقت و صحیح و بدتر آنکه رئیس محترم نظارت بر انتخابات با تفسیر به رای خود از قانون مانع حضور کاندیدای ریاست در کاندیداتوری شورایعالی شدند که قطعا اگر قانون و تاریخ انتخابات نظام پزشکی را مطالعه بفرمایید به این بدعت خواهید رسید. دردناکتر از آن اینکه پیامک‌های تهدید که اگر فلانی حضور یابد چنین می‌شود و چنان.


جناب رئیس جمهور من به عنوان یک شهروند پزشک فقط خواستم شما که باید ریاست کل سازمان نظام پزشکی را ابلاغ بفرمایید بدانید چگونه انتخاباتی را دارید، ابلاغ می‌فرمایید تا در پیشگاه تاریخ و نسل جوان و دردمند پزشک که متاسفانه بازی‌های سیاسی و حرفه‌ای را بلد نیستند و قدرت و توان لابی‌گرهای قدرتمدارانه را ندارند را ازگردونه خارج نکنید و قطعا این حق بر ذمه حضرتعالی است.
شما را رئیس جمهوری می‌دانم که هم حقوق خوانده و هم آزاد اندیش است و هم قاطع و هم اینکه رئیس جمهور منتخب قاطبه پزشکان این مملکت هستید که رای خوبی به شما داده‌اند. اکنون این شما و این تایید و ابلاغ. آیا شما به عنوان حقوق‌دان می‌توانید تضییع حقوق را تایید و باز روند این تضییع را هم تایید بفرمایید؟
اگر چنین است باز هم گردن ما در مقابل قانون از یک تار مو نازک‌تر است آن گاه به پیشگاه خدا شکوه خواهیم کرد و به او واگذار می‌کنیم و تاریخ.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته