دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 10:11
رئیس شورای شهر تهران در گفت‌وگو با آنا مطرح کرد

«نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» باعث دوری از مصرف‌گرایی می‌شود

رئیس شورای شهر تهران گفت: تجربه اجرای طرح نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر نشان داد که با نصب تابلوهای مفهومی در سطح شهر می‌توان کمی‌ از مصرف‌گرایی دور شد و فرصت دقت بیشتری برای توجه به آثار هنری به دست آورد.
کد خبر : 20646

مهدی چمران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، با بیان اینکه اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» ارزنده و قابل تقدیر بود، افزود: از آنجا که ممکن است بسیاری از تابلوهای نصب شده برای شهروندان ناشناخته باشد، بنابراین شناختن این آثار هنری ارزشمند که در جهان مطرح هستند اقدام شایسته‌ای محسوب می‌شود.


وی با بیان اینکه همه مردم فرصت کافی برای رفتن به موزه‌ها و بازدید از آثار هنری را ندارند، تاکید کرد: بنابراین نصب چنین تابلوهایی با نمایش تصویری گذرا و سریع، می‌تواند در آشناسازی و پیوند آنان با هنر تاثیر بسیاری داشته باشد.


رئیس شورای شهر تهران البته اجرای این طرح را برای پیوند هنر با زندگی شهروندان کافی ندانست و تاکید کرد: بهتر است در فضاهایی چنین طرحی اجرایی شود که فرصت مکث بیشتری وجود دارد و حداقل بتوان نگاهی دقیق‌تر به آن انداخت.


چمران گفت: بنابراین می‌توان گفت که اجرای طرح «نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر» برای اولین بار تجربه خوبی بود و باعث شد تا تابلوهای تبلیغاتی پایین آمده و کمی از مصرف‌گرایی دور شویم. این تجربه می‌تواند به ما یاد دهد که در آینده در مکان‌هایی تابلوهای مفهومی نصب کنیم که فرصت مکث و دقت بیشتری داشته باشد.


به گزارش آنا، نگارخانه‌ای به وسعت یک شهر، یکی از طرح‌های اجرایی از سوی مدیریت شهری در تهران بود که در آن با هدف آشناسازی شهروندان با آثار هنری ارزشمند و تشویق به بازدید از موزه‌ها، منتخبی از آثار تجسمی برتر کشور و جهان در قالب 1500 بیلبورد از اردیبهشت ماه امسال در سطح شهر نصب شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته