دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
09 خرداد 1394 - 09:45
رئیس فدراسیون جودو در گفت‌و‌گو با آنا:

تیم بزرگسالان افت کرده/ با حاشیه‌سازان برخورد می‌کنم

رئیس فدراسیون جودو گفت: از این به بعد با افرادی که بخواهند برای جودو حاشیه درست کنند برخورد خواهم کرد.
کد خبر : 20643

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، برکناری مجید زارعیان از سمت سرمربیگری تیم ملی جودو از سوی آرش میر اسماعیلی که بدون اطلاع محمدعلی رستگار رئیس فدراسیون جودو انجام شد شرایط پیچیده‌ای را در این فدراسیون ایجاد کرد. میر اسماعیلی در حالی حکم به برکناری زارعیان داد که پیش از او رئیس فدراسیون به سرمربی تیم ملی جودو به‌رغم نتایج بدی که به همراه تیم در مسابقات قهرمانی آسیا گرفته بود تضمین داده بود که در سمتش باقی خواهد ماند.


بعد از این اتفاق رستگار سیاست سکوت در پیش گرفت و با دعوت زارعیان و میر اسماعیلی به فدراسیون تلاش کرد مشکل پیش آمده را حل کند؛ اتفاقی که سرانجام افتاد و زارعیان دوباره سرمربی تیم ملی جودو شد.


محمد علی رستگار درگفت و گو با خبرنگار ورزشی آنا در این باره گفت: «برکناری زارعیان‌ در برنامه‌های فدراسیون نبود اما این اتفاق افتاد که همین موضوع باعث شد تا روزهای پرالتهابی را پشت سر بگذاریم. فشار به حدی به فدراسیون وارد شد که ترجیح دادم در آن روز‌های سخت صحبت نکنم و با دعوت از طرفین ماجرا به قول معروف مشکل را پشت در‌های بسته حل کنم که شکر خدا این اتفاق هم افتاد و آرامش دوباره به جودو بازگشت.»


وی در ادامه گفت: «برای حل این مشکل من از پیشکسوتان جودو کمک گرفتم که شکر خدا آنها به میدان آمدند و کمک کردند تا دوباره آرامش بر فدراسیون حاکم شود و من جا دارد از همه آنها به خاطر وقتی که برای انجام این کار گذاشتند تشکر کنم.»


رئیس فدراسیون جودو افزود: «اتفاقی که افتاد به هیچ وجه خوشایند نبود. به همین دلیل من در جلسه‌ای که با آقایان داشتم به صراحت گفتم که از این به بعد با کسی تعارف ندارم و هر کس که بخواهد برای جودوی کشور حاشیه درست کند به شدت با او برخورد خواهم کرد.»


رستگار در ادامه و با اشاره به این موضوع که ریشه مشکل به وجود آمده به عدم نتیجه‌گیری تیم ملی در مسابقات قهرمانی آسیا بر می‌گردد افزود: «تیم ملی نتوانست در کویت انتظارات را برآورده کند. این حقیقتی است که هیچ کس نمی تواند آن را پنهان و یا منکرش شود. تیم بزرگسالان ما با یک افت فاحشی رو به رو است که این افت در مسابقات آسیایی نمود بیشتری پیدا کرد. »


وی ادامه داد: «افت‌ تیم ملی در رده سنی بزرگسالان در همه ابعاد است. هم فنی است و هم غیر فنی. در خصوص این موضوع در جلساتی که داشتیم حسابی بحث کردیم و به نتایج خوبی هم رسیدیم که انشالله با عملی کردن برنامه‌هایی که برای تیم بزرگسالان در نظر گرفته‌ایم این ضعف‌ها رفته رفته بر طرف خواهند شد.»


رستگار در ادامه این گفت و گو به بر نامه‌های تیم بزرگسالان اشاره کرد و گفت: «تیم بزرگسالان مسابقات مهمی را پیش رو دارد. جایزه بزرگ مجارستان، گرند اسلم روسیه، جایزه بزرگ مغولستان از جمله مسابقاتی که تیم ملی باید در آن شرکت کند. در این مسابقات جودوکاران ما به دنبال کسب سهمیه المپیک هستند. کار مشکلی است اما می شود با برنامه‌ریزی دقیق و تمرین و تلاش بیشتر به این مهم دست یافت.»


رئیس فدراسیون جودو در ادامه وضعیت تیم های ملی نوجوانان و جوانان را بهتر از تیم بزرگسالان دانست و گفت: «در این دو رده سنی شرایطمان خیلی بهتر است. جودوکاران با استعداد زیادی در این دو تیم حضور دارند که می‌توانند پشتوانه خوبی برای تیم بزرگسالان باشند. »


وی ادامه داد: «این دو تیم در سال جاری باید در مسابقات مهمی شرکت کنند. تیم جوانان در مرداد ماه باید در مسابقات جهانی بوسنی شرکت کند. مسابقات قهرمانی آسیا در رده سنی نوجوانان شهریورماه در تایلند برگزار می‌شود. جهانی جوانان در آبان ماه در ابوظبی انجام می‌شود. شرکت در این مسابقات مهم باعث شد تا برنامه‌ ویژه‌ای برای دو تیم نوجوانان و جوانان در نظر بگیریم.»


رستگار در پایان این گفت و گو در خصوص منابع مالی فدراسیون جودو گفت: «برای اینکه برنامه‌های ما به خوبی پیش برود نیاز به 6 میلیارد تومان بودجه داریم اما منابع مالی که از سوی وزارت ورزش و جوانان برای ما در نظر گرفته شده‌ است حدود یک و نیم میلیارد تومان است که البته در سرفصل‌های مختلف است. البته ما شرایط وزارت ورزش و جوانان را درک می‌کنیم و سعی داریم که پولی که برای اداره بهتر تیم‌های ملی احتیاج داریم از منابع دیگر تامین کنیم.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته