دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
04 شهريور 1396 - 11:08
واعظی :

پیوستی از وظایف وزرا و معاونین دولت دوازدهم همراه حکم مسئولیت به آنان ابلاغ شده است

رییس دفتر رییس جمهور گفت: رییس جمهور هنگام صدور حکم هر کدام از وزرا و معاونین دولت دوازدهم پیوستی با این حکم ابلاغ کردند که بر مبنای آن مشخص شده است که هر کدام از وزرا و معاونان ایشان در ۴ سال پیش رو چه اقداماتی باید انجام دهند.
کد خبر : 206392

به گزارش حوزه دولت خبرگزاری آنا، از پایگاه اطلاع رسانی دولت، رییس دفتر رییس جمهور در جریان سفر به استان آذربایجان شرقی در گفتگویی تلویزیونی با شبکه استانی "سهند" تصریح کرد: رییس جمهور هنگام صدور حکم هر کدام از وزرا و معاونین دولت دوازدهم پیوستی با این حکم ابلاغ کردند که بر مبنای آن مشخص شده است که هر کدام از وزرا و معاونان ایشان در ۴ سال پیش رو چه اقداماتی باید انجام دهند.


محمود واعظی در این گفت وگو، ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد شهیدان رجایی و باهنر، در پاسخ به این سوال که شاخص های تحول در استان طی ۴ سال گذشته از نظر شما چه مواردی هستند؟ ،گفت: متاسفانه وارث اقتصادی هستیم که از پیش از پیروزی انقلاب همواره متکی به درآمدهای نفتی و پیامدهای مرسوم آن مثل بهره وری پایین و توسعه نامتوازن بوده و هست.


رییس دفتر رییس جمهور افزود: پس از ابلاغ سیاستهای اقتصاد مقاومتی دولت یازدهم برای اجرای این سیاستها به طور جدی برنامه ریزی کرد و اجرای این سیاستها را نه فقط در سطح دولت و وزارتخانه ها بلکه در همه سطوح استانها، شهرستانها و شهرها دنبال کرد. دولت بر پایه اینکه اجرای اقتصاد مقاومتی بدون محوریت بخشیدن به استانها و شهرستانها عملی نیست، سه استان توسعه یافته، نیمه توسعه یافته و کمتر توسعه یافته را به عنوان پایلوت اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی انتخاب کرد.


واعظی اضافه کرد: آذربایجان شرقی در این طرح به عنوان استان توسعه یافته انتخاب شد که با توجه به استعدادها و ظرفیتهای موجود، اجرای سیاستهای اقتصاد مقاومتی در آن نتایج بسیار موفق و مثبتی داشت و به همین جهت این تجربه به همه استانهای کشور ابلاغ شد. آذربایجان شرقی از نظر دولت استانی با ظرفیتهای انسانی و طبیعی بالاست که سرمایه گذاری در آن بسیار زودبازده و اقتصادی است.


وی اظهار داشت: آذربایجان شرقی با این همه توانمندی و ظرفیتهای خوب می تواند موتور محرکه اقتصاد کشور به ویژه در عرصه صادرات غیرنفتی باشد و با کمک این استان می توان بخشی از مشکلات اقتصادی کشور را نیز حل کرد.


رییس دفتر رییس جمهور تصریح کرد: دولت یازدهم تلاش کرده بی مهری ها به مناطق محروم و روستاها و مناطق مرزی را جبران کند. اذربایجان نیز که به نحوی دروازه ارتباط کشور با غرب و اروپاست از این قاعده مستثنی نبوده و وضعیت اقتصادی استان و مناطق محروم آذربایجان شرقی در ۴ سال گذشته بهبود یافته و بیکاری در استان کاهش یافته است. عمده آنچه در استان رخ داده نیز حاصل جوشش و زایش از خود استان، در زمینه سرمایه گذاری و نیروی انسانی بوده و این مدل می تواند الگویی برای همه کشور باشد.


واعظی در پاسخ به سوال دیگری درباره ظرفیتهای آذربایجان شرقی، نیروی انسانی جوان و با دانش بالا را یکی از ظرفیتهای اصلی برای توسعه استان معرفی و خاطرنشان کرد: همدلی مردم استان موثرترین ظرفیت استان برای توسعه است. امروز که در نماز جمعه تبریز حضور یافته بودم همدلی و انسجام سطح بالایی از مردم را مشاهده کردم. همچنین حضور حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم که همچون پدری مهربان در استان نقش آفرینی می کند در تقویت این انسجام و همدلی بسیار موثر بوده است.


وی با اشاره به اجرای ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در آذربایجان شرقی در ۴ سال گذشته با همکاری دولت و بخش خصوصی گفت: وحدت و همدلی سرمایه ای گرانبهاست که می تواند باعث تحول و توسعه بیش از پیش استان شود.


رییس دفتر رییس جمهور اضافه کرد: در دولت یازدهم تمام تلاش ما این بود که کشور را در ریل اصلی قرار دهیم، مسائل خارجی کشور را ساماندهی کنیم، تحریم ها را رفع کرده و بین قوا و نهادهای کشور هماهنگی و همدلی ایجاد کنیم تا همه در یک چارچوب واحد منویات شان را پیش ببرند. به اعتلای ارزشهای اسلامی و فرهنگی توجه ویژه ای کرده و تلاش های موثری در کنترل آسیب های اجتماعی داشتیم. دولت تامین و ارتقای امنیت کشور را به عنوان اولویتی اصلی و اساسی مدنظر قرار داد و تورم را کنترل کرد.


واعظی با اشاره به اصول سه گانه حاکم بر روند تشکیل کابینه یعنی انسجام در اندیشه و فکر اعتدالی، هماهنگی بین اعضای کابینه و تشکیل کابینه خدمت و کارآمدی اظهارداشت: دولت دوازدهم اولویتهای دوازده گانه ای برای پیشبرد کشور طراحی کرده است که تصمیم گیری بر مبنای خردجمعی، واقع بینی بر اساس ظرفیتهای کشور، تعامل موثر با کشورهای دیگر، توجه جدی به تامین و رعایت حقوق شهروندی، توجه به مسائل اصلی و پرهیز از ورود به حاشیه ها، توجه به تامین منافع و امنیت ملی و تلاش برای ارتقای سطح زندگی مردم بخشی از این اولویت ها هستند.


رییس دفتر رییس جمهور خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک با مردم ، پیوسته بنای دولت بوده تا به این ترتیب مردم واقعا احساس کنند که دولت متعلق به خودشان است. دکتر روحانی در این راستا بارها تاکید کرده اند که دیگر زمان رقابتهای انتخاباتی گذشته و امروز زمان رفاقت برای آبادانی کشور است.


واعظی در پاسخ به سوالی درباره مباحث مربوط به تفکیک برخی وزارتخانه های ادغام شده ، گفت: بنای دولت و شخص رییس جمهور، دولت کارآمد و خدمتگزار برای مردم است. تعدادی از وزارتخانه ها پیش از دولت یازدهم ادغام شده اند و حالا با توجه به بررسی هایی که انجام شده است، دولت لایحه ای به مجلس داده تا آن وزارتخانه هایی که در عمل با ادغام دچار مشکل شده اند، در راستای ارتقای کارآمدی تفکیک شوند.


وی اظهار داشت: دولت و شخص رییس جمهور ارزش و اهمیت زیادی برای مسائل جوانان و زنان قائل است و لذا به دنبال آن هستیم تا سازمان ملی جوانان برای کمک به حل مسائل جوانان با اختیارات و قدرت بیشتر فعالیت کند. زنان نیز به عنوان نیمی از جمعیت کشور مورد توجه جدی دولت قرار دارند و دکتر روحانی در اولین جلسه دولت دوازدهم از وزرا و معاونین خود خواستند تا برای ارتقای توانمندی های زنان حتما از آنان در جایگاه معاونین و مشاورین خود بهره بگیرند.


انتهای پیام/

برچسب ها: محمود واعظی
ارسال نظر
هلدینگ شایسته