دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1396 - 15:07

دانشجوی سما کرمانشاه مدال برنز وزنه برداری یونیورسیاد را صید کرد

دانشجوی رشته تربیت بدنی دانشکده فنی و حرفه ای سما واحد کرمانشاه مدال برنز رقابت های وزنه برداری المپیاد دانشجویان جهان را کسب کرد.
کد خبر : 206273

به گزارش خبرنگار آنا در ادامه بازی های دانشجویان جهان و در مسابقات دسته 105 کیلوگرم وزنه برداری، کیا قدمی و میلاد رهبری نژاد برای ایران به روی تخته رفتند که قدمی موفق شد مدال برنز یونیورسیاد را بر گردن بیاویزد.



قدمی در این رقابت ها در حرکت یک ضرب کیا قدمی با وزنه 166 کیلوگرم شروع کرد که به راحتی آن را بالای سر برد اما در حرکت دوم 170 را انداخت.


وی برای حرکت سوم همین وزنه را تکرار کرد که این بار با تلاش فراوان بالای سر برد تا با رکورد 170 کیلوگرم در یک ضرب سوم شود.



در این حرکت سیمون مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک 2016 ریو از ارمنستان و رودیون بوچکوف با 180 کیلوگرم از سایر رقبا فاصله گرفتند.


مارتیروسیان برای حرکات دوم و سوم خود 192 کیلو را درخواست داد تا رکورد یونیورسیاد را بشکند اما ناموفق بود.


در حرکت دو ضرب کیا قدمی در حالی مبارزه اش را آغاز کرد که از نفرات اول و دوم 10 کیلو در یک ضرب عقب بود.


قدمی در حرکت نخست وزنه 203 کیلویی را بالای سر برد تا با توجه به ناکامی وزنه بردار ترکیه در دو ضرب، مدال برنزش قطعی شود.


قدمی در حرکت دوم وزنه 211 کیلویی را به هر سختی که بود بالای سر برد تا تماشاگران تایوانی او را به شدت تشویق کنند. این در حالی بود که وزنه بردار روس هم وزنه 210 را زده بود.



اما مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک 2016 در حرکت نخست وزن سنگین 220 کیلویی را انداخت تا در خطر حذف قرار گیرد.


وزنه بردار روس برای بار سوم 220 کیلو را انداخت تا با مجموع 390 کیلو به کار خود پایان دهد. اما مارتیروسیان در حرکت دوم خود 221 کیلو را بالای سر برد تا مدال طلای خود را قطعی کند.



قدمی برای حرکت آخر خود وزنه ۲۲۲ را انتخاب کرد که موفق به مهار این وزنه نشد به این ترتیب مارتیروسیان نایب قهرمان المپیک 2016 از ارمنستان طلا گرفت، رودیون بوچکوف از روسیه دوم شد و قدمی به مدال برنز رسید.


پس از این بازی قدمی در گفت و گویی با خبرنگار آنا اظهار کرد: اگر ترس مصدومیت یک سال اخیرم نبود می توانستم در جنگ دو ضرب حریف روسی را شکست بدهم اما به هر حال صلاح این بود فشار بیشتری بر خودم وارد نکنم چون ممکن بود مدت زیادی از ورزش کردن و وزنه زدن دور شوم.



وی در مورد سطح برگزاری این رقابت ها بیان کرد: مسابقات در سطح بسیار بالایی برگزار شد و اکثر قهرمان های المپیک و جهان در این رقابت ها حضور داشتند و همه تیم ها با بهترین وزنه بردارهایشان در مسابقات شرکت کردند.


به گزارش آنا، کیا قدمی دو سال پیاپی در مسابقات استانی و کشوری دانشجویان برای دانشکده فنی و حرفه ای سما کرمانشاه وزنه زد و هر دو بار موفق شد مدال طلا و عنوان قهرمانی این رقابت ها را کسب کند.


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته