دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
03 شهريور 1396 - 12:27
معاون وزیر علوم مطرح کرد:

جذب دانشجویان غیرایرانی بهترین راه برای تحقق بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها

نشست معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی سراسر کشور با حضور معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان در دانشگاه کردستان برگزار شد.
کد خبر : 206224

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از وزارت علوم، دکتر مجتبی صدیقی گفت: «در وزارت علوم علی‌رغم همه فراز و نشیب‌ها، شاهد ثبات و پیشرفت موثر رشد کمی و کیفی همه بخش‌های آموزش عالی بوده‌ایم. همه دانشگاه‌های کشور باید برای بین‌المللی شدن نقشه راه طراحی کرده و آمادگی لازم را از جهت رفاهی و زیرساختی برای رسیدن به این هدف داشته باشند.»


صدیقی افزود: «جذب دانشجویان غیرایرانی بهترین راه برای تحقق بین‌المللی شدن دانشگاه‌ها است. در حال حاضر ۲۵ هزار و ۴۸۵ نفر دانشجوی بورسیه و غیربورسیه خارجی در کشور مشغول به تحصیل هستند که تا پایان برنامه ششم باید این میزان به ۷۵ هزار نفر برسد.»


به گفته صدیقی، تحقق این هدف نیازمند فراهم کردن زیرساخت‌ها و حمایت کمی و کیفی از دانشگاه‌ها برای بین‌المللی شدن است که موجب ایفای نقش مثبت دانشگاه‌های کشور در عرصه بین‌الملل است.


معاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان درباره اینکه سالانه ۴ هزار نفر اتباع غیرایرانی از طریق آزمون وارد دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور می‌شوند، گفت: «سالانه تعدادی از اتباع غیرایرانی نیز از طریق بورسیه و با تلاش وزارت علوم و دانشگاه‌ها جذب می‌شوند.»


صدیقی وظیفه و رسالت دانشگاه‌ها در امر مشاوره را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: «با ارائه مشاوره و افزایش فعالیت مراکز مشاوره‌ای دانشگاه‌ها، باید از آسیب‌های اجتماعی درمیان دانشجویان جلوگیری کرد.


او درباره تاثیر تربیت بدنی و ورزش بر روحیات دانشجویان گفت: «در حال حاضر میانگین فضای ورزشی دانشگاه‌های کشور ۱.۱۸ متر مربع است که باید آن را به ۱.۵۰ متر مربع برسانیم.»


معاون وزیر علوم با تاکید بر اهمیت دادن به مطالبات دانشجویان، از معاونان دانشجویی دانشگاه‌ها خواست تا خواسته‌های دانشجویان را دنبال کنند اما به آنان وعده‌های غیرممکن ندهند چراکه دادن وعده‌هایی که امکان عملی کردن آنها وجود نداشته باشد، مشکلات دانشگاه‌ها را تشدید می‌کند.


صدیقی در پایان گفت: «در قالب صندوق رفاه دانشجویان باید زمینه برای ادامه تحصیل همه دانشجویان فراهم شود و هیچ کس به دلیل مشکل مالی از تحصیل جا نماند.»


انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته