دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

«سارا و آیدا» یک میلیاردی شد

در هفته‌ای که گذشت در لیست آمار فروش گیشه توانست فیلم سینمایی «سارا و آیدا» ساخته مازیار میری را میلیاردی کند.
کد خبر : 206204

به گزارش خبرنگار فرهنگی آنا، در هفته‌ای که گذشت آمار فروش گیشه به نفع فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» بوده است.


بر اساس این گزارش فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به کارگردانی مهران مدیری در یک ماه اکران و با تعداد 159 سالن سینمایی به فروش 7 میلیارد و 333 میلیون و 846 هزار تومان دست یافته است. در این فیلم که اولین تجربه کارگردانی مهران مدیری است با سر و صدای زیاد و تبلیغات فراوانی اکران عمومی خود را آغاز کرد؛ سیامک انصاری،‌ مهران مدیری، امیر جعفری، آزاده صمدی، رسول نجفیان و نگین معتصدی به ایفای نقش می‌پردازند.


داستان فیلم سینمایی «ساعت 5 عصر» به عنوان نخستین تجربه سینمایی مهران مدیری در سال ۱۳۹۲ اتفاق افتاده است و با فضایی مدرن آغاز می‌شود. مهرداد پرهام (سیامک انصاری) یک وکیل دادگستری است که به تنهایی در شمال شهر تهران زندگی می‌کند. نامزد او (آزاده صمدی) در فرانسه مشغول تحصیل است و او باید برای پرداخت قسط بانکی تا راس ساعت ۵ خود را به شعبه بانک برساند تا خانه‌اش را از مصادره شدن توسط بانک نجات دهد.


در این میان اتفاقات زیادی برای او می‌افتد که روند داستان را شکل می‌دهد و هر کدام نشانگر معضلات اجتماعی و ناهنجاری‌هایی است که هر روزه ما با آنها سر و کار داریم و شاید برایمان عادی شده است. از حضور و هجمه مردم در مترو برای سوار شدن تا شرایط نامساعد سفرهای درون شهری و بیمارستان‌های کشور...



همچنین در کنار آن فیلم سینمایی «اکسیدان» به کارگردانی حامد محمدی در 9 هفته اکران و با در اختیار داشتن 94 سالن سینمایی 8 میلیارد و 269 میلیون و 638 هزار تومان فروش کرده است.


در فیلم سینمایی «اکسیدان» که منوچهر محمدی تهیه‌کنندگی آن را عهده‌دار بوده است جواد عزتی، امیر جعفری، شبنم مقدمی، شقایق دهقان، رضا بهبودی و لیندا کیایی به ایفای نقش پرداخته‌اند.


«اکسیدان» داستان نگار (لیندا کیانی)، نامزد اصلان (جواد عزتی) است که دوست دارد در خارج از کشور زندگی کند بدون اجازه او و غیرقانونی به خارج از کشور سفر می‌کند. اصلان به دنبال راهی برای رفتن به اروپا است تا بتواند نامزدش را برگرداند و برای گرفتن ویزای یک کشور اروپایی کارهای عجیبی انجام می‌دهد.



فیلم سینمایی «سارا و آیدا» به کارگردانی مازیار میری که 2 هفته از اکران خود را در 72 سالن سینمایی پشت سر گذاشته است تاکنون به فروش یک میلیارد و 5 میلیون تومان دست یافته است.


مازیار میری از آخرین ساخته سینمایی خود در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر رونمایی کرد و بعد از گذشت شش ماه از جشنواره آن را به اکران عموی درآورد. در این فیلم بازیگرانی چون پگاه آهنگرانی، غزل شاکری و مصطفی زمانی به ایفای نقش پرداخته‌اند.


«سارا و آیدا» داستان دو دوست صمیمی است که آبروی یکی از آنها به خطر افتاده و حالا باید به کمک هم شرایط را به حالت عادی بازگردانند، اما این دو دوست تا کجا به پای یکدیگر می‌ایستند؟



همچنین فیلم سینمایی «رگ خواب» ساخته حمید نعمت‌اله با گذشت 9 هفته از اکران در 47 سالن سینمایی تاکنون فروشی بالغ بر 4 میلیارد و 167 میلیون تومان داشته است.


لیلا حاتمی و کوروش تهامی بازیگران اصلی این فیلم سینمایی هستند که لیلا حاتمی برای بازی در آخرین ساخته حمید نعمت‌اله موفق به دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در جشنواره سی و پنجم فیلم فجر شد.


«رگ خواب» با خوانندگی همایون شجریان که این خود یکی از عوامل فروش این فیلم محسوب می‌شود داستان زنی به نام مینا که بعد از جدایی از همسرش به دنبال شغل و محل اسکانی می‌گردد. در این مسیر با کامران مدیر رستورانی که در آن کار می‌کند آشنا می‌شود. کامران سرپناهی به او می‌دهد. مینا تحت تاثیر حمایت‌ها و محبت‌های کامران به او دل می‌بازد، کامران نیز به مینا مشتاق و علاقمند است. روزها از پس هم می‌گذرد و عشق مینا به کامران کاسته نمی‌شود و اوج می‌گیرد. اما کامران دیگر قصد ادامه ندارد...



در کنار این فیلم‌ها، فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» به کارگردانی محمدرضا خردمندان با 3 هفته اکران و 77 سالن سینمایی نزدیک به 550 میلیون تومان فروش داشته است.


محمدرضا خردمندان پس از سال‌ها تولید فیلم‌های مستند و دریافت جوایز متعدد از این حوزه،‌ سال گذشته با فیلم سینمایی «بیست و یک روز بعد» در جشنواره فیلم فجر توانست خود را به کارگردانان دیگر ثابت کند. این فیلم که به موضوع نوجوان می‌پردازد ملودرامی اجتماعی از زندگی نوجوانی به نام «مرتضی» است که در راه تحقق آرزوی ناکام پدرش، با چالش بسیاری روبرو می‌شود.


ساره بیات، حمیدرضا آذرنگ، امیرحسین صدیق،‌ سینا رازانی،‌جلال فاطمی، مهدی قربانی بازیگران این فیلم سینمایی هستند.



فیلم سینمایی «پا تو کفش من نکن!» به کارگردانی محمدحسین فرحبخش با 76 سالن سینمایی در یک ماه اکران نزدیک به 759 میلیون تومان فروش کرده است.


فیلم جدید محمدحسین فرحبخش با بازی سحر قریشی، یوسف تیموری، بهنوش بختیاری، علی صادقی، سیروس گرجستانی و رضا ناجی است که داستان دو زوج را روایت می‌کند که برای ثبت ازدواج به محضر می‌روند ولی شلوغی محضر عاملی می‌شود برای رخداد اتفاقی غیرمنتظره و در نهایت گره خوردن زندگی این دو زوج به یکدیگر!



فیلم سینمایی «زادبوم» به کارگردانی ابوالحسن داودی که پس از 10 سال اکران خود را از دو هفته گذشته در 42 سالن سینمایی آغاز کرده است در این 2 هفته 253 میلیون تومان فروش داشته است.


«زادبوم» با بازی بهرام رادان،‌ عزت الله انتظامی،‌ مسعود رایگان و رویا تیموریان پس از 10 سال رنگ نقره‌ای پرده سینما را به خود دیده است. این فیلم دربارهٔ ارتباط شخصیت اصلی با زادگاه، خانواده و هویت گمشده‌اش در شرایط اجتماعی است که فاصله بین انسان‌ها زیاد شده‌است. این طرح با الهام از پژوهشی علمی که نشان می‌دهد لاکپشت‌های جزایر ایران پس از ۳۰ سال مهاجرت دوباره به زادگاهشان بر می‌گردند، نوشته شده‌است.




انتهای پیام/

ارسال نظر
هلدینگ شایسته